کد خبر: 525556
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۵ ۱۶:۰۴:۰۰
| |

وزیر امور خارجه قطر:

جامعه بین‌المللی سیاست روشنی در قبال افغانستان ندارد

وزیر امور خارجه قطر با بیان اینکه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان نباید تحت تاثیر روابط و تحولات سیاسی قرار گیرد، تاکید کرد که باید استراتژی روشن برای افغانستان ایجاد شود.

جامعه بین‌المللی سیاست روشنی در قبال افغانستان ندارد
کد خبر: 525556
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۵ ۱۶:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر گفت که جامعه جهانی سیاست مشخصی در قبال افغانستان ندارد.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه قطر تلاش می‌کند با کشورهای دیگر در زمینه افغانستان همکاری کند، افزود که باید استراتژی روشن برای افغانستان ایجاد شود.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در یک کنفرانس آنلاین در رم، پایتخت ایتالیا، گفت که کمک‌های بشردوستانه به افغانستان نباید تحت تاثیر روابط و تحولات سیاسی قرار گیرد.

وی گفت: «این عادلانه نخواهد بود که مردم افغانستان را به خاطر تصاحب قدرت طالبان مجازات کنیم و کمک‌های بشردوستانه را به روابط سیاسی و توسعه سیاسی مرتبط کنیم.»

وزیر امور خارجه قطر در مورد 10 میلیارد دلار متعلق به افغانستان در توسط آمریکا مسدود شده است، گفت که دولت افغانستان نمی‌تواند حقوق کارمندان خود را پرداخت کند و این می‌تواند تهدید بزرگ تروریستی باشد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن گفت که اگر آمریکا پول‌های مسدود شده را از افغانستان آزاد نکند، بحران اقتصادی ایجاد می‌کند، مشکلات را بیشتر می‌کند و باعث می‌شود تروریست‌ها از این فرصت استفاده کنند و مشکلات و چالش‌های امنیتی در افغانستان ایجاد شود.

وی از ایالات متحده و جامعه جهانی خواست تا با دولت جدید افغانستان و مردم این کشور همکاری کنند.

قطر تنها کشورعربی است که با ایالات متحده آمریکا و طالبان روابط خوبی دارد و در چند سال گذشته میزبان مذاکرات صلح افغانستان بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها