کد خبر: 524658
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اومیکرون و محدودیت‌های تازه

آفریقای جنوبی به شدت از محدودیت‌هایی که تعداد فزاینده‌ای از کشورها برای سفر از این منطقه اعمال کرده‌اند انتقاد کرده است. رئیس‌جمهور سیریل رامافوسا می‌گوید به دلیل کشف زودهنگام این‌ گونه به طور ناعادلانه‌ای مجازات شده است.

اومیکرون و محدودیت‌های تازه
کد خبر: 524658
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- نوع جدید ویروس کرونا، اومیکرون، در چندین کشور دیگر شناسایی شده است و دولت‌های مضطرب را بر آن داشته تا محدودیت‌های سفری سختی اعمال کنند و در صدد جلوگیری از آن برآیند. این در حالی است که دانشمندان در تلاش برای تعیین میزان خطرناک بودن اومیکرون هستند.

جو بایدن روز دوشنبه گفت اومیکرون «مایه نگرانی است، نه وحشت». او از آمریکایی‌ها خواست به محض اینکه واجد شرایط شدند- از جمله با تزریق واکسن بوستر- واکسینه شوند و در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

بایدن گفت: «دیر یا زود ما شاهد موارد جدیدی از نوع جدید ویروس کرونا در ایالات متحده خواهیم بود و باید با این تهدید جدید روبه‌رو شویم، همان‌طور که با تهدیدهای قبل از آن مواجه شده‌ایم.»

اما او اضافه کرد که ممنوعیت سفر بیشتر دور از انتظار است.

در حالی که مواردی از اومیکرون از هنگ‌کنگ تا استرالیا و اسکاتلند تا سوئد ظاهر شده است چندین کشور راه احتیاط را انتخاب کرده‌اند.

ژاپن که هنوز هیچ‌گونه عفونت اومیکرونی شناسایی نکرده است روز دوشنبه اعلام کرد که کنترل‌های مرزی را دوباره اعمال می‌کند.

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، گفت: «ما به عنوان اقدامی احتیاطی و اضطراری برای مقابله با بدترین سناریو دست‌به‌کار می‌شویم.»

در اسرائیل، ممنوعیت ورود خارجی‌ها یک‌شبه اجرا شد، در حالی که مراکش اعلام کرد تمام پروازهای ورودی را به مدت 2 هفته متوقف می‌کند.

استرالیا اعلام کرد بازگشایی مرزهای بین‌المللی خود را 2 هفته پس از گزارش اولین موارد اومیکرون به تعویق می‌اندازد و هند نیز آزمایش‌های اجباری هنگام ورود را برای پروازهای ده‌ها کشور از جمله آفریقای جنوبی و بریتانیا به اجرا درمی‌آورد.

دانشمندان اعلام کرده‌اند بررسی میزان خطرناک بودن اومیکرون که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد ممکن است هفته‌ها طول بکشد.

اما ظهور آن در حال حاضر موجی از واکنش را در میان دولت‌های نگران برانگیخته است و می‌تواند مانع از بهبود اقتصادی شود.

به گفته مقامات ارشد اتحادیه اروپا، این اتحادیه قرار است در پایان این هفته یا اوایل هفته آینده نشستی در مورد وضعیت پیش‌آمده برگزار کند تا یک رویکرد مشترک در قبال چندین موضوع از جمله دُزهای بوسترواکسن اتخاذ کند.

به رغم هشدارها مبنی بر اینکه بسته شدن مرزها می‌تواند تاثیر محدودی داشته باشد و بر زندگی، معیشت و اقتصاد اثر بگذارد، کشورهایی که تصمیم به اعمال محدودیت‌های شدیدتر سفر گرفته‌اند استدلال می‌کنند که این محدودیت‌ها فرصت ارزشمندی برای تحلیل گونه جدید فراهم می‌کند.

پروفسور سلیم عبدالکریم، متخصص بیماری‌های عفونی در آفریقای جنوبی، می‌گوید به نظر می‌رسد اومیکرون بیشتر از گونه‌های قبلی قابل انتقال باشد، از جمله در بین افراد واکسینه شده، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم این بیماری خطرناک‌تر است یا خیر. چندین متخصص پیش‌بینی کرده‌اند که نوع جدید ممکن است مسری‌تر باشد با این حال ممکن است علائم خفیف‌تری ایجاد کند.

آفریقای جنوبی به شدت از محدودیت‌هایی که تعداد فزاینده‌ای از کشورها برای سفر از این منطقه اعمال کرده‌اند انتقاد کرده است. رئیس‌جمهور سیریل رامافوسا می‌گوید به دلیل کشف زودهنگام این‌ گونه به طور ناعادلانه‌ای مجازات شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها