ادعای پایگاه خبری آکسیوس:

اسرائیل اطلاعاتی درباره تلاش ایران برای غنی‌سازی 90 درصدی ارائه کرده/ ایران در صورت اراده طی چند هفته به سلاح هسته‌ای دست یابد

پایگاه خبری آکسیوس مدعی شد که تل آویو اطلاعاتی را از غنی سازی 90 درصدی ایران در اختیار غرب قرار داده است.

اسرائیل اطلاعاتی درباره تلاش ایران برای غنی‌سازی 90 درصدی ارائه کرده/ ایران در صورت اراده طی چند هفته به سلاح هسته‌ای دست یابد
کد خبر: 524617
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ۰۷:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| پایگاه «اکسیوس» گزارش داد که رژیم صهیونیستی اطلاعاتی مبنی بر تلاش ایران برای غنی‌سازی 90 درصدی در اختیار آمریکا و اروپا قرار داده است.

به گزارش ایلنا، بر اساس اطلاعات ادعایی رژیم صهیونیستی، ایران در حال اتخاذ گام‌هایی به سمت استفاده از «فناوری‌هایی» است که بتواند از طریق‌ آن برای غنی‌سازی اورانیوم با خلوص 90 درصد که سطح مورد نیاز برای ساخت بمب اتمی است، اقدام کند.

در این گزارش به نقل از یک منبع آمریکایی که به نام وی اشاره‌ای نشده آمده است که اطلاعاتی که اسرائیل در اختیار دولت آمریکا قرار داده است، حاکی از آن است که این گام‌های مقدماتی برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم تا میزان 90 درصد، ممکن است این امکان را برای ایران فراهم کند که در صورت اراده طی چند هفته به سلاح هسته‌ای دست یابد.

دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی با تکرار برخی مواضع بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، یک جدول زمانی یک تا دو ساله‌ای را برای فراهم کردن نیازهای فنی توسط ایران در راستای ساخت سلاح هسته‌ای تخمین زده‌اند.

رژیم صهیونیستی با مطرح کردن این داده‌های ادعایی، ایران را به تلاش برای «باج‌گیری» در مذاکرات برجامی وین متهم کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها