کد خبر: 524529
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ۱۰:۴۴:۵۱
| |

الشرق الاوسط:

عربستان ارتباط هوایی با 14 کشور آفریقایی را متوقف کرد

به نقل از روزنامه الشرق الاوسط عربستان کلیه پروازهایش به 14 کشور آفریقایی را به دلیل ممانعت از ورود سویه جدید کرونا متوقف کرده است.

عربستان ارتباط هوایی با 14 کشور آفریقایی را متوقف کرد
کد خبر: 524529
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ۱۰:۴۴:۵۱

اعتمادآنلاین| روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن با اشاره به نگرانیهای گسترده در جهان به دلیل شیوع سویه جدید «ویروس کرونا» نوشت که عربستان نیز به منظور جلوگیری از ورود سویه جدید «امیکرون» به این کشور، کلیه پروازها به 14 کشور آفریقایی را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

به گزارش امروز (دوشنبه) این روزنامه، وزارت کشور عربستان دیروز از توقف پروازها بین سعودی و هفت کشور دیگر آفریقایی خبر داد که به دلیل شیوع سویه امیکرون در این کشورها، اجرا می شود. عربستان جمعه گذشته نیز تردد به هفت کشور آفریقایی را متوقف کرده بود.

یک مقام مسئول در وزارت کشور عربستان که به نام وی اشاره نشده، گفت که پروازها بین عربستان و کشورهای مالاوی، زامبیا، ماداگاسکار، آنگولا، سیشل و موریس و کومور با توجه به بخشنامه سابق درباره ممنوعیت موقتی ورود مسافران برخی از کشورها به عربستان به دلیل شیوع ویروس کرونا و نیز به دلیل پیگیری تحولات این ویروس و گزارش موسسات بهداشتی کشور درباره شیوع سویه جدید به نام امیکرون (Omicron ) و رصد تردد برخی از مبتلایان به سویه جدید به کشورهای دیگر متوقف می شود.


طبق بخشنامه جدید وزارت کشور عربستان، ورود مسافران غیر تبعه این کشور از طریق پروازهای مستقیم یا غیرمستقیم کشورهای مزبور متوقف شده است. ورود مسافرانی که دستکم 14 روز در یکی از کشورهای مندرج در لیست سبز عربستان (کشورهایی که ورود مسافر از آنجا بلامانع است) سپری کنند، بلامانع است.


الشرق الاوسط نوشت که تمام مسافران از کشورهای لیست سبز عربستان از جمله اتباع این کشور که واکسن زده باشند و یا از تزریق واکسن خودداری کرده اند، هنگام ورود به عربستان باید پنج روز قرنطینه شوند.


وزارت کشور عربستان جمعه گذشته نیز از توقف ورود مسافران هفت کشور آفریقایی خبر داده بود که این برنامه شامل حال مسافران از آفریقای جنوبی، نامبیا، بوتسوانا، زیمبابوه، موزامبیک، لسوتو و اسواتینی می شود.


وزارت کشور عربستان تاکید کرد که مسافران کشورهای یاد شده یا کشورهایی که در بخشنامه های سابق در فهرست کشورهای پرخطر قرار گرفته اند و نیز مسافرانی که از اول نوامبر 2021 از این کشورها ترانزیت داشته اند، موظفند به هنگام ورود به عربستان نتیجه منفی تست «پی سی آر» (آزمایش کرونا) خود را نشان دهند یا پس از ورود به کشور این تست را انجام دهند.


سویه جدید ویروس کرونا که ابتدا در برخی کشورهای آفریقایی مشاهده شده، نگرانیهای افزایش مبتلایان به این ویروس را تشدید کرده است. بسیاری از کشورهای اروپایی نیز تمامی پروازهای خود به آفریقا را ممنوع کرده اند که این امر خشم رییس جمهوری آفریقای جنوبی را برانگیخته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها