جان‌باختن 31 پناهجو در کانال مانش

رسانه‌های اروپایی گزارش دادند 31 پناهجو پس از واژگونی قایق آنها هنگام عبور از «کانال مانش» از مبدأ فرانسه به انگلیس جان باختند که بدترین فاجعه ثبت شده درخصوص مهاجران در آب‌های بین این دو کشور است.

جان‌باختن 31 پناهجو در کانال مانش
کد خبر: 524013
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۴ ۰۸:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علی‌رغم ادعای کشورهای اروپایی مبنی بر حمایت از حقوق بشر، اما قربانی‌شدن پناهجویانی که قصد گریختن از بحران‌های دست‌ساز اروپایی‌ها و ورود به این کشورها را دارند، همچنان ادامه دارد.

به گزارش فارس، خبرگزاری «رویترز» شامگاه چهارشنبه گزارش داد 31 پناهجو پس از واژگونی قایق آنها هنگام عبور از «کانال مانش» از مبدأ فرانسه به انگلیس جان باختند که بدترین فاجعه ثبت شده درخصوص مهاجران در آب‌های بین این دو کشور است.

کانال مانش، یکی از پر ازدحام‌ترین خطوط کشتیرانی در جهان است که جریان‌های آب در آن قوی هستند. قایق‌های پر از بار اغلب به سختی شناور می‌مانند و در تلاش برای رسیدن به سواحل انگلیس در معرض امواج امواج قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، «جرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه - که ادعای مهد حقوق بشر و قوانین سازمان ملل را دارد - گفت این قایق 34 سرنشین داشت که سی‌ویک نفر از آنها جان باختند، دو نفر نجات یافتند و یک نفر همچنان مفقود است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها