کد خبر: 523863
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۳ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

فاجعه رژه کریسمس

دارل بروکس جونیور به پنج فقره قتل عمد در تصادف روز یکشنبه در واوکشا، حومه میلواکی، متهم شده است. محکومیت به قتل عمد درجه یک با حبس ابد همراه است که سخت‌ترین مجازات ایالت ویسکانسین محسوب می‌شود. کمیسر دادگاه وثیقه پنج میلیون دلاری برای این پرونده تعیین کرد.

فاجعه رژه کریسمس
کد خبر: 523863
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۳ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دادستان‌های ایالت ویسکانسین روز سه‌شنبه مردی را به قتل عمد متهم کردند. در آن حادثه‌ پنج نفر کشته شدند. اوایل این هفته یک خودرو شاسی بلند به داخل یک رژه کریسمس راند و 62 نفر که بسیاری از آنها کودک بودند زخمی شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، دادستان‌ها می‌گویند نفر ششم یک کودک بود که او نیز جان باخته است. حال تعدادی از مجروحان وخیم اعلام شده است.

دارل بروکس جونیور به پنج فقره قتل عمد در تصادف روز یکشنبه در واوکشا، حومه میلواکی، متهم شده است.

محکومیت به قتل عمد درجه یک با حبس ابد همراه است که سخت‌ترین مجازات ایالت ویسکانسین محسوب می‌شود. کمیسر دادگاه وثیقه پنج میلیون دلاری برای این پرونده تعیین کرد.

روز سه‌شنبه نخستین جلسه دادگاه بروکس برگزار شد و او در دادگاه حضور یافت. صدای گریه او حین رسیدگی به پرونده به گوش می‌رسید.

بر اساس این شکایت جنایی، شاهدان به پلیس گفتند که «به نظر می‌رسید خودرو عمداً در حال حرکت به سمت مردم بوده است» بدون اینکه تلاشی برای کاهش سرعت یا توقف کند. در حالی که با چندین نفر برخورد کرده و اجساد و اشیاء را به پرواز در می‌آورد.

در شکایت جنایی آمده است که یک افسر پلیس به خودرو بروکس تیراندازی کرده و سه بار به آن ضربه زده و یک کارآگاه جلوی وسیله نقلیه بروکس رفته و چند بار با فریاد «ایست» به کاپوت کوبیده اما بروکس از او گذشته است. در این شکایت آمده است که کارآگاه نشان پلیس و جلیقه ایمنی نارنجی نئونی به تن داشت.

بروکس با وثیقه هزار دلاری بابت پرونده‌ای در شهرستان میلواکی در اوایل نوامبر آزاد شده بود که طی آن متهم به تصادف عمدی با یک زن شده بود.

دادستان‌ها گفتند که در حال بررسی پیشنهاد وثیقه در این مورد هستند و آن را نامناسب و پایین می‌دانند.

جولیوس کیم، وکیل مدافع و دستیار سابق دادستان، می‌گوید: «او متهم شده که مادر فرزندش را زیر گرفته است و به نظر من وثیقه هزار دلاری بسیار پایین است.»

بروکس از سال 1999 بیش از ده‌ها بار به چندین جنایت متهم شده و در زمان فاجعه رژه 2 پرونده مهم علیه خود داشته است.

قبل از اولین حضور مظنون حادثه رژه در دادگاه، دوستان و اعضای خانواده مجروحان به صورت مجازی از مصیبت خود صحبت کردند.

یک دختر جوان که عضو گروه رقصی است که هدف حمله SUV قرار گرفته به پزشکان گفته: «فقط مرا به هم بچسبانید.»

حداقل 18 کودک دچار خراشیدگی صورت، شکستگی استخوان و صدمات جدی سر شدند.

دختری به نام جسالین که نام خانوادگی‌اش ذکر نشده است در یک عکس در حالی که یک کلاه بابانوئل سفید بر سر و پوموم در دست دارد به دوربین لبخند می‌زند. او کنار سایر اعضای تیم رقص Waukesha Xtreme در عکسی که لحظاتی قبل از ضربه زدن به او گرفته شده ایستاده است.

به گفته یکی از دوستانش، اسکار لونا، جسالین حالا برای زندگی‌اش می‌جنگد. لونا می‌گوید او یک کلیه‌اش را از دست داده، لگنش شکسته و به کبد و ریه‌هایش آسیب وارد شده است.

لونا صبح سه‌شنبه نوشت که جسالین روز دوشنبه برای مدت کوتاهی بیدار شده است.

او به صورت کامل از شدت جراحات خود آگاه نیست اما موفق شد بگوید: «فقط مرا به هم بچسبانید.»

دختر دیگری به نام جولیا نیز که با تیم رقص خود در حال راهپیمایی بود و نام خانوادگی او نیز ذکر نشده پس از تحمل ضربه مغزی «در حال مبارزه برای زندگی خود» است.

برادران تاکر و جکسون اسپارکس هم در میان سه دسته از خواهر و برادرهایی هستند که در بیمارستان کودکان ویسکانسین بستری شده‌اند.

تاکر 12ساله از ناحیه سر آسیب دیده اما رو به بهبود است. به گفته آلیسا آلبرو، خواهرزاده والدین این پسران، آرون و شری اسپارکس، جکسون هشت‌ساله آسیب مغزی جدی‌تری متحمل شده و به معجزه نیاز دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها