کد خبر: 523350
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ۱۴:۵۲:۲۶
| |

کرت کمپبل، هماهنگ‌کننده حوزه هند-پاسیفیک در کاخ سفید:

بایدن به هند و ویتنام به چشم کشورهای مهمی برای تقویت روابط نگاه می‌کند

به گفته هماهنگ‌کننده حوزه هند-پاسیفیک در کاخ سفید، دولت جو بایدن به هند و ویتنام به چشم کشورهای مهمی برای تقویت روابط با آنها نگاه می‌کند.

بایدن به هند و ویتنام به چشم کشورهای مهمی برای تقویت روابط نگاه می‌کند
کد خبر: 523350
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ۱۴:۵۲:۲۶

اعتمادآنلاین| کرت کمپبل، هماهنگ‌کننده حوزه هند-پاسیفیک در کاخ سفید با اشاره به چرخش سیاست‌های کشورش به سمت آسیا از هند و ویتنام به عنوان کشورهایی یاد کرد که در قرن بیست و یکم یک بازیگر کلیدی و محوری در عرصه جهانی خواهند بود و اینکه دولت‌های پی در پی در آمریکا در این باره متحد شده‌اند.

به گزارش ایسنا، کمپبل همچنین گفت، گروه چهارجانبه موسوم به کوآد که از آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند تشکیل شده است، قصد دارد همکاری‌ها را افزایش دهد و ژاپن پذیرفته است که در سال میلادی آینده نشستی با حضور اعضای این گروه برگزار کند.

این هماهنگ‌کننده کاخ سفید همچنین در صحبت‌هایش در اندیشکده "موسسه صلح آمریکا"، پیمان آکوس را که به موجب آن، آمریکا وانگلیس توافق کردند استرالیا را به زیردریایی‌های هسته‌ای مجهز کنند، پیمانی با "معماری باز" دانسته و گفت انتظار دارد که دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی، به مرور زمان در آن مشارکت کنند.

کرت کمپبل، پیمان آکوس را واکنشی به تقویت نظامی چین دانسته و با بیان اینکه این یکی از بزرگترین تقویت‌های نظامی تاریخ مدرن است، هند و ویتنام را شرکایی "ضروری" برای (پیشبرد) استراتژی آمریکا در منطقه خواند. او تایید کرد که آمریکا به حضور اقتصادی پر رنگ‌تری در آسیا نیاز دارد و این، بر زمینه تکنولوژی، خصوصاً هوش مصنوعی و مجموعه‌ای از تعاملات در مقیاس کوچک و بزرگ متمرکز خواهد بود.

این هماهنگ‌کننده حوزه هند-پاسیفیک در کاخ سفید گفت که شی چینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در نشست مجازی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، به وضوح بیان کرد که برخی از اقدامات واشنگتن برای چین ناراحت‌کننده است. کمپبل گفت: فکر می‌کنم در صدر لیست اقداماتی که شی از آن می‌گوید، تقویت و احیای دوجانبه ائتلاف‌های امنیتی دوجانبه ماست... رئیس جمهوری چین به صراحت اعلام کرد که این اقدامات، از نگاه چین، نشان‌دهنده تفکر جنگ سرد هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها