کد خبر: 522921
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۱۰:۲۹:۵۲
| |

بر اساس نظرسنجی مشترک تارنمای هیل و موسسه هریس ایکس:

اکثر آمریکایی‌ها می خواهند که بایدن دیگر نامزد انتخابات نشود

یافته‌های یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بیشتر رأی‌دهندگان آمریکایی می‌خواهند که جو بایدن رئیس‌جمهوری کنونی این کشور در دور بعدی انتخابات نامزد نشود.

اکثر آمریکایی‌ها می خواهند که بایدن دیگر نامزد انتخابات نشود
کد خبر: 522921
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۱۰:۲۹:۵۲

اعتمادآنلاین| تارنمای هیل خبر داد که 61 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مشترک تارنمای هیل و موسسه هریس ایکس معتقدند که جو بایدن باید به جای شرکت دوباره در انتخابات، به نفع یک نامزد دیگر کنار رود. 24 درصد نیز خواهان حضور دوباره او در رقابت‌های انتخابات 2024 بوده و 15 درصد هنوز در این مورد تصمیم‌گیری نکرده‌اند.

به گزارش ایرنا، اکثریت (45 درصد) دموکرات‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی با نامزدی دوباره بایدن موافق بوده و 37 درصد آنان خواهان کنار کشیدن او به نفع یک نامزد دیگرند. 18 درصد از وابستگان این حزب سیاسی نیز هنوز تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده‌اند.

در میان جمهوری‌خواهان، ریاست جمهوری تک دوره‌ای بایدن بسیار هواخواه داشته و 87 درصد از پاسخ‌دهندگان وابسته به این طیف سیاسی خواهان کنار رفتن بایدن از دور آتی رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده‌اند. 59 درصد از مستقلین نیز نظری مشابه اکثریت جمهوری‌خواهان داشته و معتقدند که بایدن که در سال 2024، 81 ساله خواهد شد باید به سود یک نامزد دیگر کناره‌گیری کند.

46 درصد از مشارکت‌کنندگان این پژوهش عملکرد بایدن را کمتر از انتظارات، 23 درصد فراتر از انتظارات و 31 درصد طبق انتظارات برآورد کرده‌اند.

این نظرسنجی آنلاین 9 و 10 نوامبر (18 و 19 آبان) و از میان 921 رأی‌دهنده آمریکایی انجام شد و حاشیه خطای آن 3.2 درصد است.

نتایج نظرسنجی چندی پیش روزنامه یو اس ای توی و دانشگاه سافک نیز نشان داد که 64 درصد از شرکت‌کنندگان نمی‌خواهند بایدن برای انتخابات سال 2024 دوباره نامزد شود که این آمار در میان شرکت‌کنندگان حامی دمکرات‌ها 28 درصد بود.

در آن نظرسنجی 46 درصد از شرکت‌کنندگان ابراز عقیده کردند که عملکرد بایدن به عنوان رئیس‌جمهور بدتر از انتظارات بوده است.

به نظر می‌رسد که یکی از بزرگترین دلایل کاهش تأیید عملکرد بایدن این است که به باور آمریکایی‌ها مشکلات بزرگ اقتصادی موضوعی است که دولت بایدن به اندازه کافی در آن متمرکز نشده است.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که اطمینان شهروندان آمریکایی نگران از وضعیت تورم نسبت به شرایط اقتصادی رو به افول است. نتایج نظرسنجی‌های اخیر شبکه‌های سی ان بی سی و فاکس نیوز نیز نشان از کاهش شدید تأیید عملکرد کلی بایدن و نحوه مدیریت وضعیت اقتصادی در میان مردم آمریکا دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها