کد خبر: 522817
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۳:۴۹:۰۰
| |

بیانیه وزارت امور خارجه چین:

با ایران و روسیه تعامل بر سر مذاکرات هسته‌ای را افزایش می‌دهیم

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای به محورهای نشست سه‌جانبه معاونان وزرای امور خارجه ایران، روسیه و چین اشاره کرد که موضوع احیای توافق هسته‌ای از طریق مذاکرات وین از محورهای اصلی آن بوده است.

با ایران و روسیه تعامل بر سر مذاکرات هسته‌ای را افزایش می‌دهیم
کد خبر: 522817
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۳:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه چین امروز با انتشار بیانیه‌ای درباره نشست سه‌جانبه معاونان وزیران امور خارجه چین، روسیه و ایران نوشت: روز 15 نوامبر، ما ژائو معاون وزیر امور خارجه چین نشستی در قالب ویدیوکنفرانس با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه ایران داشت. طرفین در این نشست تبادل نظر عمیقی درباره مسئله هسته‌ای ایران داشتند و به اتفاق نظر گسترده‌ای دست یافتند.

به گزارش ایسنا، طبق این بیانیه، چین، روسیه و ایران هماهنگی و تعامل را برای اطمینان از این که مذاکرات ازسرگیری احیای توافق هسته‌ای در مسیر درستی پیش برود و برای رسیدن به نتایجی مثبت در اسرع وقت، تقویت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، باقری در ارتباط ویدیویی شب گذشته با همتایان روسی و چینی‌اش با اشاره به روابط جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدراتیو روسیه و جمهوری خلق چین و همسویی مواضع سه کشور در موضوعات مختلف بین المللی، سیاست اصولی سه کشور در ترویج چندجانبه گرایی، مقابله با یکجانبه گرایی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه ایران، هزینه مقابله با یکجانبه گرایی است.

باقری ضرورت لغو کلیه تحریم های مغایر با برجام و اقدامات متناقض با قطعنامه 2231 به صورت قابل راستی آزمایی و در راستای انتفاع اقتصادی ایران از عادی سازی روابط اقتصادی و تجاری ایران را شرط لازم موفقیت مذاکرات پیش رو برشمرد.

معاونان وزیران امور خارجه روسیه و چین نیز در این تماس ویدئویی ضمن تاکید بر ضرورت تداوم رایزنی ها و هماهنگی ها میان سه کشور در موضوعات مختلف، اقدام یکجانبه آمریکا در نقض توافق و اعمال مجدد تحریم‌ها بر ضد ایران را عامل اصلی بروز مشکلات موجود بر سر راه اجرای توافق ایران و پنج به علاوه یک دانستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها