کد خبر: 522746
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۰:۵۹:۴۳
| |

نشریه هیل گزارش داد:

اختلاف میان کامالاهریس و جو بایدن / کاخ سفید انکار می کند

نشریه هیل در پی انتشار اخباری مبنی بر شکاف میان کامالا هریس و جو بایدن نوشت: اگرچه این موضوع در هفته های اخیر به تیتر بسیاری از رسانه ها بدل شده اما کاخ سفید در تلاشی هماهنگ سعی در انکار آن و عادی سازی رابطه رئیس جمهوری آمریکا با معاونش دارد.

اختلاف میان کامالاهریس و جو بایدن / کاخ سفید انکار می کند
کد خبر: 522746
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۰:۵۹:۴۳

اعتمادآنلاین| کاخ سفید دیروز دوشنبه در تلاشی هماهنگ برای دفاع از «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهوری در برابر انتقادات رسانه‌ها سعی کرد نشان دهد هیچ اختلافی میان وی و «جو بایدن» وجود ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای نشریه هیل، تلاش برای تبرئه هریس پس از آن صورت گرفت که برخی اخبار و گزارش ها حکایت از اختلاف میان بایدن و معاونش داشت. "سی.ان.ان" در گزارشی بتازگی از اختلاف میان رئیس جمهوری و معاونش بر سر لایحه بودجه زیرساختی خبر داده بود.

در واقع این گزارش ها از معدود رخدادهایی است که در هفته‌های اخیر منتشر شده و سوالاتی را در مورد چشم‌انداز جانشینی بالقوه بایدن توسط هریس در انتخابات 2024 ایجاد می کند. هفته گذشته هم تیتر یک روزنامه لس آنجلس تایمز این بود: «کامالا هریس، معاونی که به طرز باورنکردنی دیده نمی شود».

اما مقامات کاخ سفید این اخبار را شایعه دانسته و حتی برخی چهره های نزدیک به بایدن در بیانیه ها یا توییت هایی به دفاع از معاون رئیس جمهوری پرداخته اند.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید هم در یک نشست خبری هنگامی که برای توضیح در مورد اخبار پیرامون هریس تحت فشار قرار گرفت گفت: «هریس "یکی از اعضای ارزشمند تیم ما" است». وی در ادامه توضیح داد: «رئیس‌جمهوری به مشاوره های معاون خود اتکا دارد و هریس نه تنها عهده دار وظایف چالشی است بلکه خود اساسا در پی نقش های آسان هم نمی باشد».

وی افزود: «رئیس‌جمهوری هریس را به عنوان معاون خود انتخاب کرد، زیرا احساس می‌کرد که او دقیقا همان شخصی است که می‌خواست برای اداره کشور در کنار خود داشته باشد».

دیروز دوشنبه، هریس و بایدن دستکم به ظاهر مثل همیشه به نظر می رسیدند و با یکدیگر به مراسم امضای لایحه زیرساخت در کاخ سفید رفتند. هریس در کنار بایدن سخنانی را ایراد کرد و رهبری او را ستود. بایدن هم از معاون خود و دیگران برای کارشان تشکر کرد و گفت که هریس از جمله کسانی خواهد بود که این لایحه را ترویج می کند.

گفته می شود باتوجه به کاهش محبوبیت بایدن در نظرسنجی ها، میزان محبوبیت هریس نیز کاهش یافته است.

نظرسنجی روزنامه یو.اس.ای.تودی با همکاری دانشگاه سافک هفته گذشته نشان داد که هریس با 28 درصد ، محبوبیتش کمتر از 38 درصد بایدن است.

در صورتی که بایدن تصمیم بگیرد در سال 2024 نامزد نشود، هریس به عنوان معاون رئیس جمهوری یکی از نامزدهای پیشتاز برای پوشیدن ردای پرچمداری حزب دموکرات محسوب می شود.

اما یکی از کارمندان پیشین هریس که خواست نامش فاش نشود در این خصوص می گوید: «در میان تشکیلات دموکرات این تردید در مورد توانایی هریس برای پرچمداری حزب توسط وی وجود دارد و من مطمئن نیستم که او در سال گذشته اقدامات چندانی برای رفع این تردیدها انجام داده باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها