تداوم اعتراضات به نتایج انتخابات عراق برای چهارمین هفته متوالی

عراقی‌ها بار دیگر در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی به خیابان‌های اطراف منطقه سبز بغداد رفتند.

تداوم اعتراضات به نتایج انتخابات عراق برای چهارمین هفته متوالی
کد خبر: 522227
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۲ ۰۸:۲۳:۱۹

اعتمادآنلاین| منابع خبری اعلام کردند که معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی عراق، عصر جمعه برای چهارمین هفته متوالی در اطراف منطقه سبز بغداد تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، طبق این گزارش، حدود دو هزار نفر از حامیان حشد شعبی عراق در مقابل یکی از ورودی‌های منطقه سبز در مرکز بغداد در ادامه اعتراضات خود به نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام دهم اکتبر تجمع و تظاهرات کردند.

در میان استقرار شدید نیروهای امنیتی، تظاهرکنندگان بنرهایی با شعار حشد شعبی و تصاویر قربانیان درگیری‌های تظاهرات جمعه گذشته در همین منطقه را برافراشتند.

معترضان عراقی با در دست داشتن پرچم کشورشان شعارهایی را سر دادند و خواستار محاکمه مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق و کمیساریای عالی انتخابات این کشور و همچنین قاتلان معترضان شدند.

شهروندان عراقی همچنین خواستار لغو نتایج انتخابات اخیر کشورشان شدند.

این معترضان همچنین به منظور آمادگی برای ادامه تحصن خیمه‌های خود را در مقابل ورودی منطق سبز برپا کردند.

در پی درگیری‌های خشونت آمیز در جریان اعتراضات جمعه هفته گذشته موسوم به "جمعه فرصت نهایی" و درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان در "منطقه سبز" در بغداد، دست کم 3 معترض کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

طبق نتایج اولیه، جریان صدر به رهبری مقتدی صدر با کسب 73 کرسی از مجموع 329 کرسی اول شد و پس از آن فراکسیون تقدم به رهبری محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان منحل شده با 38 کرسی و فراکسیون دولت قانون به ریاست نوری مالکی، نخست وزیر پیشین با 34 کرسی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

پس از اعتراضات گسترده در عراق که از ابتدای اکتبر 2019 آغاز شده و برای یک سال ادامه داشت و به برکناری دولت عادل عبدالمهدی در اواخر همان سال منجر شد، انتخابات پارلمانی عراق یک سال زودتر از تاریخ مقررش برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها