کد خبر: 521689
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۰۹:۳۶:۵۶
| |

تایوان نسبت به "تهدید خطرناک" چین هشدار داد

وزیر دفاع تایوان امروز (سه‌شنبه) با ارائه تازه‌ترین ارزیابی از آنچه "تهدید نظامی خطرناک" همسایه قدرتمند خود خواند، گفت که نیروهای مسلح چین قادرند اصلی‌ترین بنادر و فرودگاه‌های این جزیره خودگردان را مسدود کنند.

تایوان نسبت به "تهدید خطرناک" چین هشدار داد
کد خبر: 521689
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۰۹:۳۶:۵۶

اعتمادآنلاین| وزارت دفاع تایوان در گزارشی که هر دو سال یک بار منتشر می‌شود، گفت چین آنچه که جنگ "منطقه خاکستری" می‌نامد، به راه انداخته است و در ادامه به 554 مورد "نفوذ" جنگنده‌های چینی به جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی آن از سپتامبر گذشته تا اواخر اوت امسال اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پایگاه خبری رویترز سال گذشته به نقل از تحلیلگران نظامی گزارش داد که هدف از این تاکتیک این است که از طریق آن تایوان را خسته کرده و به کنترل خودشان درآورند.

در همین حال وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، ارتش آزادی‌بخش خلق چین در تلاش برای تکمیل مدرن‌سازی نیروهای خود تا سال 2035 است تا به "برتری در عملیات‌های احتمالی علیه تایوان و قابلیت‌های حیاتی برای شکست نیروهای خارجی دست یابد و این چالش خطرناکی برای امنیت ملی ماست."

در این گزارش آمده است: هم‌اکنون ارتش آزادی‌بخش خلق چین موسوم به پی‌.ال.ای قادر است محاصره مشترک محلی را علیه بنادر، فرودگاه‌ها و مسیرهای پروازی خروجی ما انجام دهد تا خطوط ارتباطی هوایی و دریایی ما را قطع کند و بر جریان تدارکات نظامی و منابع لجستیکی ما تأثیر بگذارد.

وزارت دفاع چین هنوز واکنشی به این ادعاها نداشته است.

چین، جزیره خودگردان تایوان را بخشی از سرزمین خود قلمداد می‌کند. با این حال تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان تاکید دارد که تایوان "کشوری مستقل" است و قول داده از آزادی و دموکراسی آن دفاع کند.

در ماه اکتبر، تایوان از 148 مورد پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی چین در جبهه جنوبی و جنوب غربی این منطقه در بازه زمانی چهار روزه خبر داد و به دنبال آن تنش‌ها میان تایپه و پکن افزایش یافت.

وزارت دفاع تایوان گفت: رفتار ترسناک آن نه تنها قدرت رزمی ما را از تحلیل و ایمان و روحیه ما را متزلزل می‌کند، بلکه تلاش می‌کند تا وضعیت موجود در تنگه تایوان را تغییر داده یا به چالش بکشد تا در نهایت به هدف خود یعنی «تسخیر تایوان بدون جنگ» دست یابد.

این وزارتخانه برای مقابله با آنچه تلاش چین برای «تسخیر سریع تایوان و در عین حال انکار مداخلات خارجی» خواند، متعهد شد که تلاش‌های خود را برای «جنگ نامتقارن» عمیق‌تر کند تا هر حمله‌ای را تا حد امکان برای چین دردناک و دشوار کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها