کد خبر: 521524
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۱۰:۲۵:۴۰
| |

رزمایش مشترک عربستان و آمریکا در کویت

رزمایش «تیراندازی خلیج فارس 2021» روز یکشنبه با حضور نیروی زمینی عربستان و نیروی «اسپارتان» ارتش آمریکا آغاز شد. این رزمایش در میدان «الادیرع» در کویت آغاز شده و تا 18 نوامبر ادامه خواهد داشت.

رزمایش مشترک عربستان و آمریکا در کویت
کد خبر: 521524
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۱۰:۲۵:۴۰

اعتمادآنلاین| برخی منابع از آغاز رزمایش زمینی مشترک عربستان و آمریکا در کویت خبر دادند.

به گزارش تسنیم، رزمایش «تیراندازی خلیج فارس 2021» روز یکشنبه با حضور نیروی زمینی عربستان و نیروی «اسپارتان» ارتش آمریکا آغاز شد.

این رزمایش در میدان «الادیرع» در کویت آغاز شده و تا 18 نوامبر ادامه خواهد داشت.

سرهنگ «نایف بن الحمیدی» فرمانده این رزمایش گفت: «تیراندازی خلیج فارس 2021» با هدف تقویت روابط نظامی و همکاری‌های دفاعی مشترک با کشور‌های دوست و تبادل تجربیات و دانش نظامی برگزار می‌شود.

رزمایش تیراندازی خلیج فارس 2021 با شرکت یگان‌هایی از نیرو‌های زمینی عربستان سعودی و همچنین نیرو‌های اسپارت از نیرو‌های زمینی ایالات متحده از 7 تا 18 نوامبر آغاز شده است.

وی افزود: این رزمایش همچنین با هدف برجسته سازی و یکسان سازی توان رزمی سه کشور و تقویت پیوند‌های همکاری نظامی دفاعی برای دستیابی به منافع مشترک بین نیرو‌های مسلح کشور‌های شرکت کننده و همچنین تحکیم اصول و مبانی هماهنگی است.

به گفته الحمیدی، در این رزمایش، آموزش‌هایی در زمینه برنامه ریزی، اجرا و کنترل رویه‌های فرماندهی نیروها، آمادگی برای واکنش سریع در شرایط اضطراری برای عملیات مشترک زمینی و همچنین تیراندازی تاکتیکی برای واحد‌های پیاده و زرهی انجام می‌شود.

کویت از چند دهه پیش و به طور خاص از زمانی که هدف هجوم رژیم بعث قرار گرفت، میزبان پایگاه‌های مهم آمریکایی در منطقه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها