کد خبر: 521229
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۵ ۰۹:۵۶:۰۴
| |

پس از آمریکا

عربستان و اسرائیل هم از شهروندانشان خواستند اتیوپی را ترک کنند

عربستان در پی تنش‌های امنیتی و گزارش‌ها از احتمال ورود نیروهای اقلیم تیگرای به آدیس‌آبابا، از شهروندان خود در اتیوپی خواست در اسرع وقت از این کشور خارج شوند.

عربستان و اسرائیل هم از شهروندانشان خواستند اتیوپی را ترک کنند
کد خبر: 521229
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۵ ۰۹:۵۶:۰۴

اعتمادآنلاین| سفارت عربستان با انتشار بیانیه‌ای از تمامی شهروندان خود در اتیوپی خواست با توجه به شرایط فعلی اتیوپی در اسرع وقت این کشور را ترک کنند.

به گزارش ایسنا،این سفارت‌خانه در ادامه تاکید کرد: همه عربستانی‌های حاضر در اتیوپی باید نهایت هوشیاری و احتیاط به خرج دهند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در پی اعلام حالت اضطراری در اتیوپی به سبب تنش و ناامنی‌ها، اسرائیلی‌ها را از سفر به این کشور برحذر داشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این وزارتخانه پنجشنبه طی بیانیه‌ای از تمامی اسرائیلی‌هایی که قصد سفر به اتیوپی را دارند، درخواست کرد سفرهای غیرضروری خود را به این کشور لغو کنند.

در این بیانیه از اسرائیلی‌هایی که در اتیوپی هم حضور دارند، خواسته شده مدت اقامت خود را کوتاه کرده و زودتر این کشور را ترک کنند.

نیروهای وابسته به جبهه آزادسازی تیگرای روز پنج‌شنبه با همکاری ارتش آزادسازی اورومو، کنترل شهر "کامیسی" اتیوپی واقع در 139 کیلومتری پایتخت این کشور را به دست گرفتند.

جبهه آزادسازی تیگرای اخیرا برای مقابله با نیروهای دولت اتیوپی در روزها و هفته‌های آتی، ائتلافی نظامی با ارتش آزادسازی اورومو ایجاد کرد و این نیروهای مشترک به سمت آدیس‌آبابا حرکت خواهند کرد.

بسیاری کشورها به شهروندان خود در اتیوپی هشدار داده و از آنها خواستند هر چه سریعتر این کشور را ترک کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها