کد خبر: 521099
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۳ ۱۳:۴۹:۰۳
| |

بر اساس مطالعه جدید:

کره شمالی توانایی تولید اورانیوم بیشتر را دارد

مطالعه جدید نشان می‌دهد که کره شمالی می‌تواند از طریق کارخانه تولید اورانیوم "پیونگ‌سان" اورانیوم لازم برای تسلیحات اتمی‌اش را تولید کند و تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آنند که این کشور توانایی تولید سوخت اتمی بیشتر را دارد.

کره شمالی توانایی تولید اورانیوم بیشتر را دارد
کد خبر: 521099
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۳ ۱۳:۴۹:۰۳

اعتمادآنلاین| اگرچه کره شمالی از سال 2017 میلادی آزمایش‌های تسلیحات اتمی خود را متوقف کرد؛ اما اعلام کرده است که به توسعه زرادخانه خود ادامه خواهد داد و به نظر می‌رسد که امسال راکتوری راکه پلوتونیوم با کیفیت نظامی تولید می‌کرد مجدداً راه‌اندازی کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله "علوم و امنیت جهانی" که توسط محققان در دانشگاه استنفورد و شرکت مشاوره معدن مستقر در آریزونا انجام شده، کره شمالی احتمالا قادر به افزایش تولید خود است و برای تولید اورانیوم نیازی به کارخانه دیگری ندارد.

در این گزارش آمده است: کاملا مشخص است که کره شمالی توانایی تولید اورانیوم بیشتر را دارد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند کره شمالی در حال توسعه راکتور هسته‌ای است که به گفته تحلیلگران احتمالا برای تولید اورانیوم با کیفیت نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است: با توجه به برنامه اتمی فعال کره شمالی، بسیار مهم است که توانایی‌های تولید اتمی این کشور را ارزیابی کنیم.

این سوال که کره شمالی چه تعداد تسلیحات اتمی دارد، یکی از موضوعات کلیدی برای آژانس‌های اطلاعاتی در کره جنوبی و آمریکا و همچنین برای مذاکرات با هدف محدود کردن یا کاهش زرادخانه اتمی کره شمالی است.

اطلاعات در خصوص تسلیحات اتمی کره شمالی بسیار محدود است؛ اما دیوید آلبرایت، رئیس موسسه علوم و امنیت بین‌المللی اعلام کرده است که برآورد می‌کند پیونگ‌یانگ ظرفیت تولید مواد برای 4 تا 6 کلاهک اتمی در سال را داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها