«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

شکست بزرگ دموکرات‌ها در ایالت ویرجینیا

شکست در انتخابات ویرجینیا زنگ خطری برای دموکرات‌هاست که در انتخابات میان‌دوره سال آینده باید برای حفظ اکثریت مبارزه کنند. انتخابات ویرجینیا به عنوان آزمونی برای ریاست‌جمهوری بایدن یک سال پس از پیروزی او در کاخ سفید تلقی می‌شود.

شکست بزرگ دموکرات‌ها در ایالت ویرجینیا
کد خبر: 520970
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گلن یانکین جمهوری‌خواه در انتخابات فرمانداری ویرجینیا با ضربه به بایدن پیروز شد. این اولین پیروزی بزرگ جمهوری‌خواهان پس از انتخابات سال 2020 است که در آن کاخ سفید، اکثریت مجلس سنا و مجلس نمایندگان را از دست دادند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، شکست در انتخابات ویرجینیا زنگ خطری برای دموکرات‌هاست که در انتخابات میان‌دوره سال آینده باید برای حفظ اکثریت مبارزه کنند. جو بایدن در اوایل روز چهارشنبه، زمانی که دموکرات‌ها در انتخابات فرماندار ویرجینیا شکست خوردند، ضربه سیاسی تلخی خورد.

کاندیدای دموکرات تری مک‌الیف به همراه جو بایدن و باراک اوباما کمپین انتخاباتی برگزار کرده بود، اما این موضوع برای جلوگیری از برد گلن یانکین جمهوری‌خواه کافی نبود.

AP در اولین ساعات روز چهارشنبه یانکین را برنده انتخابات اعلام کرد. او از اوایل رأی‌گیری جلو بود و این فاصله را در طول شب هم حفظ کرد، در حالی که مک‌االیف در بخش‌های کلیدی که بایدن در سال 2020 در آنها پیروز شده بود شکست خورد.

یانکین در حالی که مشت‌هایش را گره کرده و سپس دستانش را به هم می‌زد، درست بعد از ساعت یک بامداد خطاب به حامیان شادمانش در شانتی گفت: «خیلی خوب، ویرجینیا، ما برنده این انتخابات شدیم!» او فریاد زد. «چقدر سرگرم‌کننده است.»

این سیاستمدار 54 ساله، این لحظه را «لحظه‌ای تعیین کننده» برای میلیون‌ها ویرجینیایی که رویاها و امیدهایشان مشترک است توصیف کرد.

یانکین قول داد: «ما با هم مسیر را تغییر خواهیم داد، ما می‌خواهیم این تحول را در روز اول آغاز کنیم. هیچ زمانی برای هدر دادن وجود ندارد.»

این جمهوری‌خواه با اشاره به آنچه که موضوع تعیین‌کننده کمپین او بود، گفت: «ما می‌خواهیم تعالی را در مدارس خود بازیابی کنیم... می‌خواهیم انتخاب را در سیستم مدارس دولتی خود معرفی کنیم... والدین را در آغوش می‌گیریم، نه اینکه آنها را نادیده بگیریم. ما با یک برنامه درسی که شامل گوش دادن به نظرات والدین است پیش می‌رویم.»

یانکین همچون مسیر مبارزه‌های انتخاباتی‌اش نام ترامپ را بر زبان نیاورد.

انتخابات ویرجینیا به عنوان آزمونی برای ریاست‌جمهوری بایدن یک سال پس از پیروزی او در کاخ سفید، همزمان با متوقف شدن دستور کار او در کنگره و کاهش محبوبیتش به 42 درصد، تلقی می‌شود.

مک‌الیف در سخنرانی سه‌شنبه شب اعلام کرد: «این مبارزه ادامه دارد.» او از اعضای کمپینش برای مبارزه‌ای سخت تشکر کرد.

او گفت: «ما باید مطمئن شویم که از حق انتخاب زنان در ایالت ویرجینیا محافظت می‌کنیم. ما باید مطمئن شویم که همه در اینجا، در ایالت ویرجینیا، از خدمات بهداشتی باکیفیت و مقرون به‌صرفه برخوردار می‌شوند. همه حق دارند در اینجا از یک آموزش در سطح جهانی برخوردار شوند و ما امشب و هر روز به این مبارزه ادامه خواهیم داد.»

تلاش همه‌جانبه مک‌الیف برای نشان دادن یانکین به‌عنوان یکی از شرکای دونالد ترامپ، کمتر از تمرکز جمهوری‌خواهان بر تحریک ترس و خشم والدین در مورد مسائل جنگ فرهنگی در مدارس ویرجینیا مؤثر بود.

یانکین ادعاهای نادرستی داشت مبنی بر اینکه نظریه انتقادی نژاد- چارچوبی تحلیلی که از طریق آن دانشگاهیان راه‌های بازتولید نابرابری‌های نژادی توسط قانون را بررسی می‌کنند- در سیستم آموزشی ایالت بیداد می‌کند (در واقع این نظریه آموزش داده نمی‌شود).

نکته مهم این است که یانکین در راه رفتن روی طناب سیاسی‌ای موفق بود که در آن حمایت ترامپ را پذیرفت، اما هرگز از او در سخنرانی‌های بی‌نقصش یاد نکرد و از ترامپ دعوت نکرد شخصاً با او کمپین انتخاباتی برگزار کند.

تاریخ نیز با یانکین همراه بود. زیرا حزبی که کاخ سفید را از دست می‌دهد پرانرژی می‌شود و معمولاً یک سال بعد در انتخابات فرمانداری ویرجینیا پیروز می‌شود. اما خود مک‌الیف زمانی که در سال 2014 فرماندار شد این قانون را زیر پا گذاشت (فرمانداری او به یک دوره محدود شد).

با این حال، از سال 2009، هیچ جمهوری‌خواهی در سراسر ایالت منصب کسب نکرده بود و بایدن ترامپ را در ویرجینیا با 10 درصد اختلاف شکست داد. این به آن معناست که شکست دموکرات‌ها در ویرجینیا در سراسر آمریکا طنین‌انداز خواهد شد.

در همین حال در نیوجرسی داستان مشابهی در حال رخ دادن بود، زیرا فرماندار دموکرات، فیل مورفی برای پیروزی مجدد در انتخابات علیه رقیب جمهوری‌خواه خود، جک سیاتارلی مبارزه کرد. این انتخابات خیلی نزدیک و سیاتارلی کمی جلوتر بود. اگر مورفی پست خود را حفظ کند اولین دموکراتی خواهد بود که در 44 سال گذشته مجدداً به عنوان فرماندار ایالت انتخاب می‌شود، در حالی که شکست برای دموکرات‌ها نوید بدی خواهد داشت.

مانیشا سینگ، تحلیلگر 48ساله، درباره انتخابات ویرجینیا گفت: «بسیار ناامیدکننده است. من نمی‌توانم تمام دروغ‌هایی را که برای تأثیرگذاری بر رأی‌دهندگان منتشر شده تصور کنم. داشتم درهای خانه‌ها را می زدم و مردم می‌گفتند فیلم‌های مستهجن را از مدارس دولتی بردارید که دروغ است. آنها فقط آنچه را که در فاکس‌نیوز دیده بودند تکرار می کردند. این ممکن است زنگ خطر بزرگی برای دموکرات‌ها باشد. ما همیشه وقتی طرف مقابل دروغ می‌گوید خوب بازی می‌کنیم. باید تهاجمی‌تر باشیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها