کد خبر: 520807
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۵:۱۹:۰۰
| |

تجهیز جنگنده‌های جمهوری آذربایجان به موشک‌های اسرائیلی

پس از انتشار گزارش‌های متعدد درباره توسعه همکاری‌های نظامی باکو و تل‌آویو، منابع خبری به نقل از نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان گزارش دادند که این کشور از رژیم صهیونیستی موشک‌های جدیدی خریداری کرده است.

تجهیز جنگنده‌های جمهوری آذربایجان به موشک‌های اسرائیلی
کد خبر: 520807
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۵:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| نیروی هوایی جمهوری آذربایجان موشک‌های هوا به هوای اسرائیلی از نوع I-Derby ER خریداری کرد.

به گزارش فارس، روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»، امروز (سه‌‌شنبه)، به نقل از کانال تلگرامی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان خبر داد که موشک‌های I-Derby ER نسخه به‌روز‌شده موشک‌های «Derby» هستند که شرکت صهیونیستی «رافائل» آن را تولید می‌کند.

حداکثر بُرد این موشک‌ها به 100 کیلومتر می‌رسد و وزن سر جنگی آن 23 کیلوگرم و مجهز به دو سیستم هدایت‌شونده است.

بنا بر این گزارش، از این موشک‌های اسرائیلی در جنگنده‌های میگ-29 جمهوری آذربایجان استفاده خواهد شد.

پیش از این، روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» نیز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که جمهوری آذربایجان در حال بررسی خرید سامانه «حیتس-3» (پیکان-3) از رژیم صهیونیستی است.

اسرائیل هیوم گزارش داده بود که اگر این معامله صورت بگیرد، سامانه حیتس-3 به تجهیزات نظامی گوناگونی که باکو پیشتر از تل‌آویو خریداری کرده، اضافه خواهد شد؛ تجهیزاتی از جمله پهپادهای انتحاری «هاروپ» و موشک‌های «لورا».

این گزارش در حالی منتشر شد که «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان نیز پیشتر در گفت‌و‌گو با «نشریه دفاع ملی روسیه» گفته بود که این کشور به طور گسترده از تل‌آویو تجهیزات نظامی خریداری کرده است.

علی‌‌اف تصریح کرده بود که باکو از تل‌آویو، پهپادهای موسوم به «مهاجم آسمان» (Sky Striker) و هاروپ خریداری کرده و این موضوع دیگر بر کسی پوشیده نیست؛ پهپادهایی که هم برای شناسایی و هم نبرد کاربرد دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها