وزیر خارجه لبنان: هیچ استعفایی در کابینه مطرح نیست

وزیر خارجه لبنان در واکنش به فشارهایی که برای استعفای کابینه در پی بالاگرفتن بحران با عربستان و برخی دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اعمال می شود گفت: دولت لبنان به ریاست نجیب میقاتی بر سر کار باقی خواهد ماند و هیچ استعفایی صورت نخواهد گرفت.

وزیر خارجه لبنان: هیچ استعفایی در کابینه مطرح نیست
کد خبر: 520666
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۰۸:۱۰:۵۷

اعتمادآنلاین| عبدالله بوحبیب در یک گفت وگوی تلویزیونی افزود: سوء تفاهمی با عربستان وجود دارد و مسائل با گفت وگو حل می شود نه با دیکته کردن.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، وی یادآورشد که دولت لبنان بر سرکار باقی می ماند و هیچ استعفایی صورت نمی گیرد.

وزیر خارجه لبنان افزود: وزیران کابینه مصمم به تکمیل ماموریتی هستند که بخاطرآن سرکار آمده اند. هر وزیری در وزارتخانه خود بدون هیچ مانعی مشغول کار است.

وی روز دوشنبه همچنین، در اظهاراتی خواستار گفت وگو با عربستان برای حل و فصل بحران موجود میان دو طرف شد.

بوحبیب ادامه داد که مشکلات میان کشورهای دوست و برادر تنها با گفت وگو، ارتباط و اعتماد قابل حل است نه با زور. تحقق این موضوع برای لبنان و عربستان آسان است.

جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان که اخیرا اظهاراتش علیه تجاوزات عربستان به یمن واکنش ریاض و برخی کشورهای عرب همپیمان آل سعود را به همراه داشته است، بار دیگر تاکید کرد که استعفای وی از دولت، مطرح نیست.

وی روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه «الجدید لبنان» اظهار داشت: غیر ممکن است که از سمتش در دولت لبنان کناره گیری کند

تنش میان لبنان و عربستان و برخی دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به تازگی در پی محکومیت تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن توسط یک وزیر لبنانی، بالا گرفته است.

در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در برنامه «برلمان شعب» (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی الجزیره قطر که در آن حمله کشورهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها