کد خبر: 520627
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۹:۳۳:۰۰
| |

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین:

عملی شدن توافقات پیشین با آمریکا، پیش شرط تعاملات آتی است

چین، امروز (دوشنبه) از آمریکا خواست تا "شرایط لازم"‌ برای مرحله بعدی تعاملات رهبران دو کشور را فراهم کند.

عملی شدن توافقات پیشین با آمریکا، پیش شرط تعاملات آتی است
کد خبر: 520627
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۹:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزار آناتولی، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین امیدوار است که آمریکا آنچه را روسای جمهور دو کشور در تماس‌های تلفنی خود بر سر آن اجماع کرده‌اند، اجرایی کند.

به گزارش ایسنا، در اوایل سپتامبر، شی جینپینگ، ریاست جمهوری چین و جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش در تماسی تلفنی، به یکدیگر اطمینان دادند که در راستای جلوگیری از ایجاد سوءتفاهمات، قضاوت‌های نابجا و درگیری‌های غیرمنتظره، گفت‌وگوهای سازنده‌تر و تبادلات شفاف‌تری باهم داشته باشند.

به گزارش روزنامه چینی گلوبال‌تایمز، وانگ با درخواست فراهم کردن آمادگی‌های سیاسی برای تعاملات از واشنگتن، گفت که پکن همچنین از طرف آمریکایی می‌خواهد که "شرایط لازم را برای مرحله بعدی تعاملات" بین رهبران دو کشور فراهم کند.

"شی" پیش از این گفته بود که سیاست‌هایی که چندوقتی است آمریکا در قبال چین اتخاذ کرده، منجر به مشکلاتی جدی در روابط دو کشور شده است.

درخواست "اجرایی کردن توافقات" رهبران دو کشور، پس از آن مطرح می‌شود که وانگ به ‌آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که روابط دوجانبه دو کشور در چند سال گذشته تحت تاثیر همه جانبه سیاست غلط آمریکا در قبال چین بوده است.

وانگ گفت که آمریکا آشکارا و بی‌فکرانه "در امور داخلی چین دخالت کرده است."

وانگ و بلینکن، روز یکشنبه در حاشیه نشست گروه 20 در رم با یکدیگر دیدار کردند.

وزیر امور خارجه چین گفت که کنگره فعلی آمریکا، بیش از 300 "لایحه ضد چین تصویب کرده و آمریکا بیش از 900 شخص و نهاد چینی را در لیست‌های متعدد تحریم‌های خود آورده، اقدامی که روابط عادی دوجانبه را به شدت مختل کرده است."

وانگ گفت: آمریکا همچنین تلاش‌های بسیاری در جهت سرکوب چین در مقیاس جهانی کرده و حتی بر بسیاری از کشورهای کوچک و متوسط اعمال فشار می‌کند.

وی در انتها افزود: این اقدامات نه در راستای منافع مردم دو کشور، نه در راستای انتظارات جامعه جهانی و نه همگام با روند توسعه زمانه است؛ از این رو، چین مخالفت صریح خود را اعلام می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها