کد خبر: 520597
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۷:۰۴:۰۰
| |

هند و رژیم صهیونیستی توافق نظامی 10 ساله امضا می‌کنند

روزنامه هندوستان تایمز از تشکیل یک کارگروه نظامی بین دهلی نو و تل آویو برای طراحی یک توافق دفاعی و نظامی 10 ساله خبر داده است.

هند و رژیم صهیونیستی توافق نظامی 10 ساله امضا می‌کنند
کد خبر: 520597
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۷:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| هند و رژیم صهیونیستی برای تشکیل یک کارگروه برای طراحی یک طرح همکاری نظامی 10 ساله میان دو طرف به توافق رسیدند.

به گزارش فارس، براساس گزارش روزنامه هندوستان تایمز، این توافق 10 ساله زمینه‌های جدید همکاریهای دفاعی، تولید، تحقیق و توسعه را شامل خواهد شد.

روسای این کارگروه مشترک «آجای کومار» مدیرکل صنایع دفاعی هند و سرلشکر «امیر اشل» مدیر کل صنایع نظامی رژیم صهیونیستی هستند.

پانزدهمین نشست این گروه کاری هفته گذشته در تل آویو برگزار شد و در همین نشست تشکیل این کارگروه مورد توافق قرار گفت.

دو طرف در این دیدار همچنین تعاملات نظامی از جمله برگزاری رزمایشها و همکاری صنعتی نظامی را مورد بررسی قرار دادند.

روزنامه هندوستان تایمز در ادامه نوشت، اسرائیل یکی از شرکای اصلی نظامی هند است و سالانه بیش از یک میلیارد دلار انواع سلاح و تجهیزات نظامی به دهلی نو می‌فروشد. هند بعد از روسیه و فرانسه سومین کشوری است که بیشترین سلاح را طی 5 سال گذشته از تل آویو خریده است.

روابط رژیم صهیونیستی و هند که دهه‌های قبل با مشکلات دیپلماتیک مواجه بود در دوره نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» و «نارندرا مودی» طی سالهای گذشته بهبود یافته است.

روز دوشنبه نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست گروه 20 در رم ایتالیا با نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار و رایزنی کرد.

پیش از این در اواخر دی ماه سال 1396 بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی به دهلی نو سفر کرده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها