کد خبر: 520592
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۶:۴۱:۰۰
| |

حمد ابوالغیط، دبیرکل کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین:

قضیه اسرای فلسطین بیانگر ماهیت غیرانسانی رژیم اشغالگر است

رئیس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین در سفری به قاهره با دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کرد.

قضیه اسرای فلسطین بیانگر ماهیت غیرانسانی رژیم اشغالگر است
کد خبر: 520592
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۶:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «قدری ابوبکر» رئیس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین امروز دوشنبه در مقر اتحادیه عرب با «احمد ابوالغیط» دبیرکل این اتحادیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، یک منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب گفت که در این دیدار تجاوزات رژیم اشغالگر علیه اسرای فلسطینی و اعمال مجازات‌های جمعی علیه اسرای در بند زندان‌های این رژیم به ویژه پس از فرار شش اسر از زندان جلبوع بررسی شد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، ابوبکر در این دیدار به تشریح اوضاع اسرا و درد و رنج آن‌ها در زندان‌های رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که شماری از اسرا در اعتراض به این وضعیت دست به اعتصاب غذا می‌زنند که گاهی اوقات این اعتصاب آن‌ها بیش از سه ماه طول می‌کشد و همین امر سلامت اسرا با خطر شدیدی مواجه کرده است.

این مسئول فلسطینی به پرونده بازداشت‌های اداری (بدون اتهام) نیز اشاره کرد و گفت که حدود 500 اسیر فلسطینی در بازداشت اداری بدون اتهام بسر می‌برند و برخی از آن‌ها بیش از 10 سال است که در اسارت هستند.

بنابراین گزارش، ابوالغیط تأکید کرد که پرونده اسرای در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بیانگر ماهیت غیرانسانی رژیم اشغالگر و نقض قوانین بین‌المللی در تعامل با این اسراست.

وی افزود که ضروری است جهان به نقض مستمر حقوق هزاران فلسطینی از جمله کودکان، زنان، بیماران و سالخوردگان در زندان‌های اسرائیل توجه کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها