عملیات رهگیری نیروی هوایی تایوان علیه 8 فروند هواپیمای نظامی چین

وزارت دفاع تایوان از پرواز هشت فروند هواپیمای نظامی نیروی هوایی چین به منطقه پدافندی در جنوب غربی این جزیره و عملیات شناسایی و رهگیری خبر داد.

عملیات رهگیری نیروی هوایی تایوان علیه 8 فروند هواپیمای نظامی چین
کد خبر: 520384
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ۱۸:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت دفاع تایوان یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از پرواز 8 فروند ز به منطقه پدافندی این جزیره خبر داد.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «رویترز» نیروی هوایی تایوان مدعی شده که موفق به اسکرامبل (شناسایی و اعزام سریع) جنگنده‌های خود برای رهگیری هواپیماهای نظامی و جنگنده‌های چین شدند. وزارت دفاع تایوان اعلام کرده که در این دسته پروازی هشت فروند هواپیمای نظامی از جمله چند جنگنده حضور داشتند.

وزارت دفاع تایوان بیش از یک و سال و نیم است که از ماموریت مرتب نیروی هوایی چین به منطقه پدافندی تایوان در جنوب غربی این جزیره خبر می‌دهد. در چند سال گذشته، نیروی هوایی چین به عنوان وسیله‌ای برای ارسال پیام به تایوان مبنی بر اینکه چین ادعای استقلال این جزیره را به رسمیت نمی‌شناسد، به منطقه شناسایی هوایی پدافند هوایی تایوان پرواز می‌کند. چین در پی اثبات این مهم است که هرگونه تصور از توانایی این منطقه پدافندی باطل است.

در تحلیلی که اخیرا منتشر شده، آمده است، اگر چین تصمیم بگیرد به تایوان حمله کند، فرض کار این است که این کشور ارزیابی گسترده‌ای از شانس پیروزی خود را مبتنی بر اطلاعات انجام داده است. چین می‌تواند پادگان‌ها و محل استقرار هر یگان اصلی رزمی زمینی تایوان را با دقت مشخص کند.

این کار را با هر هواپیمای دارای قابلیت جنگی در موجودی تایوان انجام می‌داد. چین قادر است پایگاه‌های لجستیکی مورد استفاده تایوان را در خط مقدم شناسایی کند.همه اینها در معرض بمباران گسترده نیروهای هوایی و موشکی بالستیک چین قرار خواهند گرفت. سپس هر یگان بازمانده از تایوان با وظیفه دلهره آور دفع یک حمله گسترده روبرو خواهد شد که احتمالاً شامل ترکیبی از نیروهای دوزیست و حمله هوایی است.

منابع خبری چندی قبل گزارش دادند که تایوان به دنبال تحویل زود هنگام 66 فروند جنگنده «اف-16» و بیش از 100 موشک دوربرد «ای جی ام -158» ساخت آمریکا با قابلیت حمله به چین است.

تایوان قرارداد خرید جنگنده‌های اف-16 را سال 2019 امضا کرد با این حال، نشان دادن قدرت اخیر چین در ارسال ده‌ها هواپیمای جنگی به منطقه پدافند هوایی تایوان (ADIZ) ضرورت دستیابی به سیستم های تسلیحاتی جدید را افزایش داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها