کد خبر: 520376
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ۱۷:۵۱:۰۰
| |

مصر: صادرات گاز تا انتهای سال جاری به لبنان آغاز می‌شود

وزیر نفت مصر در مصاحبه‌ای از توافق با اردن و سوریه برای انتقال گاز به لبنان تا انتهای سال جاری میلادی خبر داد.

مصر: صادرات گاز تا انتهای سال جاری به لبنان آغاز می‌شود
کد خبر: 520376
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ۱۷:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از ینی شفق، «طارق الملا» وزیر نفت مصر در مصاحبه با سی ان بی سی عربی از توافق با سوریه و اردن برای صادرات گاز این کشور به لبنان تا انتهای سال جاری میلادی خبر داده و گفت: مصر با اجرای توافقنامه با اردن و سوریه که سپتامبر گذشته امضا شد، به کاهش بحران کمبود انرژی در لبنان کمک خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در 8 سپتامبر گذشته وزرای انرژی مصر، لبنان، سوریه و اردن طی یک نشست چهار جانبه که در امان، پایتخت اردن برگزار شد، بر سر نقشه راه صادرات گاز مصر در اسرع وقت به لبنان از طریق خاک سوریه توافق کردند.

با توجه به بدتر شدن بحران مالی و اقتصادی در لبنان، این کشور با کمبود منابع انرژی مواجه است. بعد از اعلام واردات سوخت از ایران توسط «سید حسن نصرالله» آمریکا برای مقابله با صادرات سوخت ایران با کشورهای اردن و مصر گفتگو کرد تا آن‌ها مشکلات برق و گاز لبنان را حل کنند.

در همین راستا بعد از رایزنی‌های مختلف میان کشورهای اردن، مصر، سوریه و لبنان توافق شد برق اردن و گاز مصر از طریق خاک سوریه که تنها راه ممکن است، صادر شود و آسیب‌هایی که خطوط انتقال برق و لوله‌های انتقال سوخت سوریه نیز به دلیل حمله تروریست‌ها دیده است، بازسازی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها