کد خبر: 520371
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ۱۷:۱۹:۰۰
| |

پیشروی جدید ارتش یمن در مأرب و تسلط بر رشته کوه استراتژیک «الطلعه الحمرا»

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال پیشروی جدیدی در جبهه مأرب هستند و کنترل پایگاه‌های متجاوزان در رشته کوه استراتژیک «الطَّلّعَه الحمراء» واقع در شرق منطقه صِرواح را در دست خود گرفته‌اند.

پیشروی جدید ارتش یمن در مأرب و تسلط بر رشته کوه استراتژیک «الطلعه الحمرا»
کد خبر: 520371
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ۱۷:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| نیروهای یمنی بر پایگاه‌های جدیدی در رشته‌کوه راهبردی «الطَّلّعَه الحمراء» در شرق منطقه صرواح تا حومه غربی شهر مأرب، مسلط شده‌اند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع میدانی گزارش داد که نیروهای یمنی پس از نفوذ به مناطق «یَعَرَه» و «العمود» در حومه شمالی منطقه الجوبه در جنوب شهر مأرب و در پی درگیری‌های خشونت‌آمیز با شبه نظامیان موفق شدند پایگاه‌های دیگری را تحت کنترل خود درآورند.

منابع میدانی تأکید کردند که شبه نظامیان دولت مستعفی یمن و حزب «الاصلاح» با پشتیبانی هواپیماهای ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته، 15 حمله را با هدف جلوگیری کاهش پیشروی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به سمت شهر مأرب انجام داده‌اند.

در همین رابطه، «حسین العزی» معاون وزیر امور خارجه دولت صنعا، فاش کرد که رایزنی‌های فشرده میان راهبران حزب اخوانی «الاصلاح» برای جلوگیری از خونریزی و واگذاری شهر «مأرب» و شهرستان «الوادی» استان مأرب به دست ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در جریان است.

العزی در صفحه توییتر خود اشاره کرد که فقط شهر مأرب و شهرستان الوادی از استان مأرب است که تحت کنترل شبه نظامیان و عناصر مزدور وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی باقی مانده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها