کد خبر: 520296
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ۱۲:۰۱:۵۴
| |

رسانه‌های لبنانی اعلام کردند:

درخواست کمک میقاتی از فرانسه در حل بحران با عربستان

رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که نخست وزیر این کشور قصد دارد در حاشیه کنفرانس آب‌وهوایی گلاسکو با رئیس جمهور فرانسه دیدار کرده و از او برای بحران به وجود آمده با عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس درخواست کمک کند.

درخواست کمک میقاتی از فرانسه در حل بحران با عربستان
کد خبر: 520296
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ۱۲:۰۱:۵۴

اعتمادآنلاین| رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که نجیب میقاتی، نخست وزیر این کشور قصد دارد در حاشیه کنفرانس آب‌وهوایی گلاسکو با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت صدی البلد، میقاتی در این دیدار از نظرات ماکرون و نتایج تلاش‌های او با عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای حل بحران به وجود آمده در پی اظهارات جرج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره جنگ در یمن مطلع خواهد شد.

نشست گلاسکو از امروز یکشنبه آغاز می‌شود و تا 12 نوامبر ادامه دارد.

پیشتر عربستان، امارات، بحرین و کویت در اعتراض به اظهارات قرداحی درباره نقش کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در یمن، سفرای خود در لبنان را فراخواندند.

عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: قرداحی تاکید کرد که منافع لبنان پیش از منافع خودش قرار دارند اما برای تصمیم‌گیری نهایی در مورد استعفا در حال رایزنی است.

بوحبیب افزود: ما رسما از قرداحی درخواست نکردیم استعفا دهد، میقاتی نیز بارها تاکید کرده که کابینه‌اش هرگز استعفا نخواهد کرد و به حل بحران ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه لبنان با تاکید بر اینکه آنچه قرداحی گفته مربوط به یک ماه قبل از انتصابش به عنوان وزیر اطلاع‌رسانی بوده، گفت: درست نیست پارلمان در این مقطع زمانی از کابینه سلب اعتماد کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها