کد خبر: 520169
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۸ ۱۸:۰۳:۰۰
| |

آغاز تظاهرات مردمی در خارطوم و دیگر نقاط سودان

منابع خبری از آغاز تظاهرات مردمی در سودان در اعتراض به اقدامات فرمانده ارتش این کشور خبر می‌دهند.

آغاز تظاهرات مردمی در خارطوم و دیگر نقاط سودان
کد خبر: 520169
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۸ ۱۸:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| هزاران سودانی در تعدادی از محله‌های خارطوم پایتخت سودان و نقاط مختلف شهر أم درمان در اعتراض به اقدامات «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش این کشور به خیابان‌ها آمده‌اند.

به گزارش فارس، ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع این کشور نیز به طور گسترده در سراسر خارطوم و تمامی ورودی‌ها و خروجی‌ها مستقر شده‌ و با استفاده از سیم‌های خاردار تمامی پل‌ها را بسته‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد که مهم‌ترین پل‌های خارطوم اعم از النیل الأزرق، النیل الأبیض، المکنمر و الشنبات بسته شده و تردد خودروها و شهروندان در خیابان‌های اصلی با مشکل مواجه شده است.

همچنین شبکه ارتباطات داخلی و اینترنت نیز قطع است.

مخالفان البرهان برای برگزاری تظاهرات میلیونی امروز شنبه به منظور درخواست تشکیل دولت مدنی فراخوان داده بودند.

هفته گذشته رسانه‌ها از وقوع کودتای نظامی در سودان و بازداشت «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر و تعدادی دیگر از وزرای دولت انتقالی این کشور خبر دادند و ساعاتی بعد از انتشار خبرهای اولیه درباره کودتا، البرهان با اعلام وضعیت فوق‌العاده در این کشور از انحلال شورای حاکمیتی و شورای وزیران سودان خبر داد.

برهان مدعی شد: «ما تأکید می‌کنیم که نیروهای مسلح به انتقال دموکراتیک تا واگذاری قدرت به یک دولت منتخب ادامه خواهند داد. آن‌چه که در کشور در جریان است، آینده سودان را تهدید می‌کند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها