بایدن و پاپ امروز در واتیکان دیدار می‌کنند

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز جمعه به واتیکان سفر کرده و قرار است به دیدار پاپ فرانسیس برود؛ این دو چهره شاخص مسیحی کاتولیک در جهان قرار است در جریان دیدارشان به بحث در مورد همه‌گیری کووید-19، تغییرات آب‌وهوایی و فقر بپردازند.

بایدن و پاپ امروز در واتیکان دیدار می‌کنند
کد خبر: 519965
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۷ ۱۵:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز جمعه به واتیکان سفر کرده و قرار است به دیدار پاپ فرانسیس برود؛ این دو چهره شاخص مسیحی کاتولیک در جهان قرار است در جریان دیدارشان به بحث در مورد همه‌گیری کووید-19، تغییرات آب‌وهوایی و فقر بپردازند.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ جو بایدن پیشتر گفته بود که به مذهب کاتولیک خود افتخار و از آن به عنوان راهنمایی اخلاقی برای شکل دادن به بسیاری از سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی خود استفاده می‌کند.

هر چند بایدن "رزاری ( تسبیح مخصوص مسیحیان کاتولیک) را به دست می‌بندد و اغلب در مراسم عشای ربانی شرکت می‌کند، با این حال حمایت او از حقوق سقط جنین و ازدواج همجنس گرایان، او را با بسیاری از اسقف‌های آمریکا در تضاد قرار داده است، و برخی از آنها پیشنهاد کرده‌اند که او باید از شرکت در مراسم عشا محروم شود.

بایدن و همسرش جیل با یک کاروان خودرویی شلوغ غیرمعمول متشکل از بیش از 80 وسیله نقلیه وارد واتیکان شدند که تا حدی به دلیل محدودیت‌های ایتالیا در زمینه مقابله با کووید-19 در قابل تعداد سرنشینان مجاز یک ماشین است.

ده‌ها مامور تشریفات موسوم به نگهبان سوئیسی با لباس‌های راه راه آبی و طلایی و نیزه‌های دارای پر قرمز در محوطه‌ای موسوم به سن داماسو در انتظار ورود بایدن بودند. بایدن توسط مونسنیور لئوناردو ساپینزا، که خانواده پاپ را اداره می‌کند، مورد استقبال قرار گرفت، و سپس یکی یکی با مقامات مسئول واتیکان که در حیاط صف کشیده بودند، احوالپرسی می‌کرد.

بایدن در حالی که دست یکی از آنها را می فشرد گفت: "خوب است که برگشتم".

او به دیگری گفت: "من شوهر جیل هستم." و سپس به در ضمن برخورداری از اسکورت رهسپار اقامتگاه رسمی پاپ موسوم به کاخ حواری شده و برای ورود به کتابخانه خصوصی پاپ از پله ها بالا رفت.

به دلیل محدودیت‌های دقیقه نودی واتیکان بر حضور مطبوعات، انتظار نمی رود هیچ تصویربرداری یا ویدیویی از نشست آنها به صورت زنده پخش شود.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، در توضیح درباره این دیدار گفت که انتظار دارد "گفتگوی گرم و سازنده" بین این دو رهبر برگزار شود.

ساکی گفت: توافق و اتفاق نظر زیادی بین رئیس جمهور آمریکا و پاپ فرانسیس در مورد طیف وسیعی از مسائل اعم از فقر، مبارزه با بحران آب و هوایی، پایان دادن به همه گیری COVID-19 وجود دارد. همه اینها موضوعات بسیار مهم و تاثیرگذاری هستند که محور بحث آنها در هنگام ملاقات خواهد بود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا، گفت که رئیس جمهور آمریکا و پاپ به طور خصوصی با یکدیگر دیدار خواهند کرد، سپس با با افزایش اعضای هیئت های همراهشان به گفتگو خواهند پرداخت.تور سفرهای اخیر بایدن شامل شهر رم ایتالیا و سپس گلاسکوی اسکاتلند با هدف شرکت در اجلاس های پشت سر هم در این دو شهر یعنی ابتدا گردهمایی رهبران گروه 20 کشور پیشرو و در حال توسعه و سپس کنفرانس جهانی تغییرات آب و هوایی است.

بایدن به‌عنوان دومین رئیس‌جمهور مسیحی کاتولیک آمریکا پس از جان اف. کندی، دیدار با پاپ را در اولویت قرار داده است.

این اولین نشست برنامه ریزی شده او در طی این سفر پنج روزه خارجی خواهد بود و همسرش جیل نیز در آن شرکت خواهد کرد. بایدن و فرانسیس پیش از این سه بار با یکدیگر ملاقات کرده‌اند، اما دیدار روز جمعه اولین دیدار آنها از زمان ریاست جمهوری بایدن در سال جاری خواهد بود.

پس از نشست با پاپ، بایدن امروز جمعه به طور جداگانه با سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا، و ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا، میزبانان اجلاس گروه 20 دیدار خواهد کرد. او در انتهای این بخش از سفر خود به دیدار امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، در راستای تلاش برای بهبود روابط با فرانسه پس از تصمیم آمریکا و انگلیس برای ارائه زیردریایی های هسته ای به استرالیا و پایان دادن به قراردادی با فرانسه فرانسه، می‌رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها