کد خبر: 519868
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۷ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

2 گزینه پناهجویان گرفتار در مرز بلاروس و لهستان کدام‌اند؟

یک جوان لبنانی که در جنگل‌های مرزی بین بلاروس و لهستان گرفتار شده خبر داد مرزبانان لهستانی به او گفته‌اند در آنجا دو گزینه بیشتر ندارد که هر دو هم به مرگش منتهی می‌شوند.

2 گزینه پناهجویان گرفتار در مرز بلاروس و لهستان کدام‌اند؟
کد خبر: 519868
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۷ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک جوان لبنانی که در جنگل‌های مرزی بین بلاروس و لهستان گرفتار شده خبر داد مرزبانان لهستانی به او گفته‌اند در آنجا دو گزینه بیشتر ندارد که هر دو هم به مرگش منتهی می‌شوند.

به گزارش اعتمادآنلاین، خبرگزاری فرانسه که پای صحبت علی عبدالوارث جوان 24ساله لبنانی و یکی از پناهجویان گرفتار در این منطقه نشسته خبر داد، آنها در سرمای بسیار شدید در این منطقه گرفتار شده‌اند و از اینکه دست به چنین اقدامی زده‌ بسیار پشیمان است.

او در توصیف شرایط خود و دیگر پناهجویان در این منطقه می‌گوید: شرایط بسیار بد است. اوضاع آن‌قدر وخیم است که حتی برای بدترین دشمنانت هم آن را آرزو نمی‌کنی.

او که در مساحت یک متری زیر یک درخت صنوبر روی برگ‌های خشک جمع‌آوری‌شده نشسته می‌گوید: ما مانند توپی هستیم که مرزبانان 2 کشور آن را به این سو و آن سوی مرز پرتاب می‌کنند.

علی ادامه می‌دهد: پنج بار تلاش کردم تا از مرز بگذرم اما هر بار طرف لهستانی مرا دستگیر می‌کند و دوباره به این سمت مرز بازمی‌گرداند.

به گفته او، بلاروس هم اجازه نمی‌دهد برای بازگشت به کشورش به مینسک سفر کند.

علی به خبرنگار فرانس پرس می‌گوید: نیروهای امنیتی به من گفتند تو 2 گزینه بیشتر نداری یا در اینجا (بلاروس) بمیری یا در آنجا (لهستان)، این همه چیز است و راه سومی برای تو وجود ندارد.

این جوان لبنانی از اینکه دست به چنین کاری زده ابراز پشیمانی می‌کند و می‌گوید: من نمی‌خواهم در این نقطه مرزی بمیرم، من می‌خواهم مادرم را یک بار دیگر ببینم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها