سفر از ایران به قطر با کارت واکسن آسان شد

قطر مسافران دارای کارت واکسنِ جانسون/فایزر/مدرنا/آسترازنکا/سینوفارم را از قرنطینه و تست PCR پس از ورود به این کشور معاف کرد.

سفر از ایران به قطر با کارت واکسن آسان شد
کد خبر: 517618
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۱۳:۰۸:۱۳

اعتمادآنلاین| مقررات جدید سفر به کشور قطر با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به شرکت‌های گردشگری و مسافرت هوایی اعلام شد. بر این اساس، مسافران با ملیت/اقامت قطر و مسافران دارای ویزا می‌توانند با شرایط زیر از ایران به این کشور سفر کنند:

به گزارش ایسنا تمام مسافران بالای 12 سال در پروازهای ورودی به قطر باید قبل از پرواز به انجام آزمایش PCR در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تاییدشده وزارت بهداشت، ‌ درمان و ‌آموزش پزشکی ایران اقدام کنند و گواهی منفی تست کرونا به زبان انگلیسی را همراه داشته باشند. فهرست مراکز تاییدشده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون‌مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir است.

مسافران عازم کشور قط باید خود را هفت روز قرنطینه خانگی کنند.

مسافران دارای ملیت و اقامت قطر دارای کارت واکسیناسیون که از آخرین نوبت واکسن جانسون/فایزر/مدرنا/آسترازنکا/سینوفارم آن‌ها 14 روز گذشته باشد از انجام تست PCR و قرطینه خانگی معاف خواهند بود.

مسافران قبل از پرواز باید خود را در لینک https://www.ehteraz.gov.qa به صورت آنلاین ثبت‌نام کرده و کپی از تاییدیه نهایی را به همراه داشته باشند.

تکمیل فرم تعهدنامه در لینک https://covid19.moph.gov.qa/EN/travel-and-return-policy/Pages/default.aspx الزامی است. همچنین برای اطلاعات بیشتر و مقررات روز و شرایط انجام سفر به قطر می توان از این لینک استفاده کرد.

مسافران دارای ویزا می‌توانند با پاسپورت دارای اعتبار حداقل 6 ماه، ‌بیمه مسافرتی پزشکی، بلیت رفت و برگشت حداکثر سه‌ماهه و کارت واکسیناسیون جانسون/فایزر/مدرنا/آسترازنکا/سینوفارم که از آخرین نوبت آن 14 روز گذشته باشد، ‌به کشور قطر سفر کنند.

انجام تست PCR و تاییدیه از سایت https://ehteraz.gov.qa نیز برای مسافران قبل از انجام سفر "الزامی" است.

تمام مسافران دارای ویزای Type B باید هفت روز قرنطینه هتلی شوند.

این مقررات برای مسافرانی است که قصد دارند به خاک قطر وارد شوند. برای مسافران ترانزیتی از این کشور همچنان قانون گواهی منفی تست PCR در محدوده 72 ساعت پیش از پرواز دوم و تکمیل فرم تعهد و سلامت الزامی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها