اعلام نتایج جدید انتخابات عراق:

کرسی‌های جریان صدر کاهش یافت/کرسی‌های ائتلاف "الفتح" به رهبری هادی العامری از 14 به 20 کرسی رسید

کمیسیون انتخابات عراق بامداد امروز چهارشنبه، پس از شمارش دستی آراء 8547 مرکز، نتایج جدید انتخابات 2021 پارلمانی در عراق را که یکشنبه گذشته برگزار شد، در وب سایت رسمی خود منتشر کرد.

کرسی‌های جریان صدر کاهش یافت/کرسی‌های ائتلاف "الفتح" به رهبری هادی العامری از 14 به 20 کرسی رسید
کد خبر: 517551
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۰۸:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| این کمیساریا اعلام کرد که نتایج جدید پس از اضافه شدن مراکزی که آرای آن‌ها به صورت دستی شمارش شده شاهد تغییراتی نسبت به نتایج قبلی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از الحره، جلیل عدنان خلف، رئیس هیئت کمیسیون‌های انتخابات عراق، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی که در مقر این کمیسیون در بغداد برگزار شد، نتایج شمارش دستی در 8547 مرکز انتخاباتی را که به قید قرعه انتخاب شده بودند، اعلام کرد.

عدنان خلف گفت: شمارش آرای باقی مانده در اسرع وقت انجام می شود تا نتایج نهایی را به تأخیر نیندازد. یک دوره سه روزه برای ارسال درخواست تجدید نظر وجود دارد و پس از آن نتایج نهایی اعلام و برای تأیید به دادگاه فدرال ارائه می شود.

نتایجی که کمیسیون به ترتیب منتشر کرد،حاکی از افزایش کرسی‌های ائتلاف "الفتح" تا ساعت 3 بامداد به وقت بغداد، به 3 کرسی و همچنین افزایش تعداد آرا برای نامزدهای جنبش "امتداد" در استان ذی قار در جنوب کشور بود.

ائتلاف "تقدم" همچنین یکی از کرسی‌های خود را در حوزه دوم استان الانبار ، در غرب عراق ، به نفع "ازهر حمید السیدران" نامزد مستقل از دست داد و آرای بقیه ائتلاف‌ها و نامزدها نیز شاهد افزایش و کاهش در استان‌های عراق بود.

طبق اعلام برخی رسانه‌ها، تعداد کرسی‌های ائتلاف "الفتح" به رهبری هادی العامری به 20 کرسی از 14 کرسی افزایش یافت.

ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری مالکی نیز با کسب کرسی‌های بیشتر موفق شد به 40 کرسی دست یابد.

این درحالی است که کرسی‌های جریان صدر از 73 به 70 کرسی کاهش یافت و تعداد کرسی‌های ائتلاف "امتداد" با افزایش سه کرسی از 9 کرسی به 12 کرسی رسید.

بر اساس نتایج اولیه اعلام شده در روز دوشنبه ، "بلوک صدر" با 73 کرسی در صدر و پس از آن ائتلاف "پیشرفت" با 41 کرسی ، "ائتلاف دولت قانون" با 37 کرسی و "حزب دموکرات کردستان" با 32 کرسی در رتبه‌های بعد بودند.

انتخابات پارلمانی عراق یکشنبه در میان تدابیر شدید امنیتی و نظارت بین المللی برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها