کد خبر: 516852
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

سوریه| مخالفان اسد هم از کشورهای عربی الگوبرداری خواهند کرد؟

شماری از تحلیلگران امور منطقه بر این باورند که بسیاری از رهبران گروه‌ها و جریان‌های سیاسی سوری که تا به امروز در زمره مخالفان خارج‌نشین دولت بشار اسد قلمداد می‌شدند به صرافت آن افتاده‌اند که جایگاه اپوزیسیون داخلی را کسب کنند.

سوریه| مخالفان اسد هم از کشورهای عربی الگوبرداری خواهند کرد؟
کد خبر: 516852
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عماد حسینی- آیا بعد از تعامل دوباره شماری از کشورهای عربی با دمشق، گروه‌های مخالف دولت سوریه رویکرد ورود به صحنه رقابت سیاسی با دولت بشار اسد را پیشه خواهند کرد؟

شماری از تحلیلگران امور منطقه بر این باورند که بسیاری از رهبران گروه‌ها و جریان‌های سیاسی سوری که تا به امروز در زمره مخالفان خارج‌نشین دولت بشار اسد قلمداد می‌شدند به صرافت آن افتاده‌اند که جایگاه اپوزیسیون داخلی را کسب کنند و به جای حضور در خارج از کشور در صورت فراهم شدن فضای سیاسی فعالیت خود را در داخل ادامه دهند.

برخی از رسانه‌های لبنانی همسو با سیاست‌های دولت سوریه اعلام کرده‌اند، شخصیت‌های مختلف سوری که تا به امروز جزو مخالفان خارج‌نشین دمشق دسته‌بندی می‌شدند بعد از دیدن سرنوشت متحدان آمریکا در افغانستان از یک سو و شتاب گرفتن گرایش کشورهای عربی همچون امارات متحده عربی، عربستان سعودی و حتی اردن به سمت عادی‌سازی روابط با دمشق در کنار استقرار نام سوریه به عنوان کانال اصلی انتقال انرژی عربی به لبنان، در صدد بازسازی پل‌های تخریب‌شده خود با دمشق برآمده‌اند و در این راستا پیام‌‌هایی از شماری از شخصیت‌های ساکن استانبول، بیروت و حتی پاریس به دمشق ارسال شده است.

به عبارتی دیگر، طرف‌های منطقه‌ای مخالف دولت بشار اسد و شخصیت‌های سوری که به امید سرنگونی آن به خارج از کشور کوچک کرده بودند نظم نوین منطقه را احساس کرده‌اند، اما این نظم نوین با آنچه که کاندولیزا رایس انتظارش را می‌کشید تفاوت زیادی دارد، از این رو تلاش می‌کنند برای همراه شدن با این نظم سوار اتوبوس صحیح شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها