وزیر خارجه ارمنستان:

از رویکرد ایران نسبت به تمامیت ارضی ارمنستان قدردانی می‌کنیم/در مذاکراتی که در فضای دوستی و اعتماد متقابل صورت گرفت، آینده خوبی در انتظار ماست

وزیر خارجه ارمنستان در نشست خبری با امیرعبداللهیان، گفت: از رویکرد ایران نسبت به تمامیت ارضی ارمنستان قدردانی می‌کنیم.

از رویکرد ایران نسبت به تمامیت ارضی ارمنستان قدردانی می‌کنیم/در مذاکراتی که در فضای دوستی و اعتماد متقابل صورت گرفت، آینده خوبی در انتظار ماست
کد خبر: 516427
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ۱۴:۱۲:۵۰

اعتمادآنلاین| «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان امروز (دوشنبه) پس از دیدار با همتای ایرانی خود در نشسست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان در تهران ضمن قدردانی از دعوت به عمل آمده، گفت که مذاکرات خوبی با همتای ایرانی خود داشته است.

به گزارش فارس، وزیر خارجه ارمنستان خاطرنشان کرد: در مذاکراتی که در فضای دوستی و اعتماد متقابل صورت گرفت، آینده خوبی در انتظار ماست.

وی افزود: دوستی ما قرن‌ها سابقه دارد.

وزیر خارجه ارمنستان ادامه داد: تمام تحولات منطقه را به صورت جامع مورد بررسی قرار دادیم.

وی گفت که امیرعبداللهیان را در جریان تحولات مرتبط با قره‌باغ قرار داده است و گفت: در این تهاجم مزدورانی از سایر کشورها هم حضور داشتند. علیرغم اینکه آذربایجان بعد از خاتمه جنگ مکلف شده بود شهروندان و اسرا در بند را آزاد کند ولی چنین نکرده است و آزادی اسرا و بازگشت آنها به کشور باید هر چه سریع‌تر انگجام شود.

وزیر خارجه ارمنستان ادامه داد: باید مذاکرات و بررسی‌های با حضور آذربایجان و ایران و روسیه داشته باشیم و بر بازگشایی مسیرهای ارتباطی منطقه تأکید کردیم. ارمنستان اعلام می‌کند که آمادگی داریم برای بازگشایی مسیرهای ارتباطی.

وی گفت: همیشه آذربایجان تفسیر و تحلیل اشتباهی درباره این صحبت‌ها دارد. دست درازی‌های آذربایجان نسبت به مرزها و پهنه رسمی ارمنستان همه تلاش ما را در راستای صلح وثبات در منطقه به خطر می‌اندازد. در این ارتباط از رویکرد ایران نسبت به مسئله تمامیت ارضی ارمنستان قدردانی می‌کنیم.

وزیر خارجه ارمنستان افزود: درباره همکاری‌های اقتصادی و ادامه روند اجرا و تحقق این توافقات صحبت کردیم.

«آرارات میرزویان» ادامه داد: رهبری دو کشور مصمم است در تمام زمینه‌ها روابط دو کشور توسعه یابد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر میزبان امیرعبداللهیان در ایروان باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها