کد خبر: 516119
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۰ ۱۲:۰۲:۴۰
| |

شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان:

کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: دولت قبلی کابل سرنگون شده و کرسی افغانستان در سازمان ملل باید به طالبان واگذار شود.

کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
کد خبر: 516119
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۰ ۱۲:۰۲:۴۰

اعتمادآنلاین| «سهیل شاهین»، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر و کاندیدای تصدی کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد، خواستار واگذاری این کرسی به طالبان شد.

به گزارش فارس، شاهین گفت که دولت قبلی در کابل سرنگون شده و نمایندگان دولت برکنار شده دیگر نمی‌توانند نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد باشند.

وی افزود: «همه می‌دانند که دولت کابل به طور کامل سقوط کرده است، هیچ یک از شروط حاکمیتی را دارا نیست، در حالی که طالبان تمام شرایط یک حکومت را دارست، حاکمیت سرتاسری و پشتیبانی همه اقشار مردم افغانستان را با خود دارد. بنابراین امیدواریم سازمان ملل متحد طبق اصول خود کرسی افغانستان را به طالبان واگذار کند.»

هرچند که سازمان ملل متحد مأموریت غلام اسحاق‌زی، یکی از اعضای دولت برکنار شده را تمدید کرد، اما وی در نهمین مجمع عمومی سخنرانی نکرد.

کارشناسان امور می‌گویند نمایندگی اسحاق‌زی در سازمان ملل بی‌معنی است.

با این حال، برخی از کارشناسان معتقدند که طالبان برای به دست آوردن کرسی سازمان ملل در کوتاه مدت دشوار خواهد بود زیرا هنوز هیچ کشوری آن را به رسمیت نشناخته است.

افغانستان هفت سال است که عضو سازمان ملل است و از آن زمان عضویت آن به حالت تعلیق در نیامده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها