نقش «کوکاکولا» در فرار فلسطینیان از زندان!

گروه مهندسی «یلهوم» از یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی تحقیقات را درباره چگونگی انجام عملیات فرار از زندان جلبوع انجام داده است که در آن عنوان شده است، «به احتمال زیاد» شش اسیر فراری از اسید یا نوشابه برای سوراخ کردن کف بتنی زندان استفاده کرده‌اند.

نقش «کوکاکولا» در فرار فلسطینیان از زندان!
کد خبر: 516057
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۹ ۱۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از گذشت بیش از بیست روز از فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان فوق‌امنیتی جلبوع در شمال فلسطین اشغالی، ارتش رژیم صهیونیستی به جزئیاتی جدید درباره فرار این اسرا دست پیدا کرده است.


به گزارش فارس، مرکز پخش رژیم صهیونیستی «کان» در گزارشی به نقل از یگان تحقیقاتی ارتش این رژیم خبر داد که اسرای فلسطینی چگونه توانسته‌اند کف بتنی زندان جلبوع را سوراخ کنند.

شبکه کان در واپسین ساعات پنجشنبه با انتشار گزارشی بلند و یک فیلم به چگونگی فرار زندانیان فلسطینی از زندان فوق‌امنیتی جلبوع پرداخت.

بر اساس این گزارش، گروه مهندسی «یلهوم» از یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی تحقیقات را درباره چگونگی انجام عملیات فرار از زندان جلبوع انجام داده است که در آن عنوان شده است، «به احتمال زیاد» شش اسیر فراری از اسید یا نوشابه برای سوراخ کردن کف بتنی زندان استفاده کرده‌اند.

زندان جلبوع به علت تدابیر شدید امنیتی، به در اراضی اشغالی به «گاوصندوق»‌ معروف است. این زندان با نظارت گروهی از کارشناسان ایرلندی بنا و در سال 2004 رسما افتتاح شد.

سلول‌های این زندان به شکل صندوق طراحی شده‌اند و این زندان از پنج بند تشکیل شده است که هر بند آن پانزده سلول تشکیل شده و هر یک از این سلول‌ها برای هشت زندانی جا دارد.

این زندان به شکل یک دژ مستحکم از بتن آرمه و فولاد ساخته شده و در ساخت هر سلول آن، 66 تن بتن به کار رفته است.

در کف سلول‌های این زندان از ماده‌ای استفاده شده است که کندن آن را به شدت دشوار می‌کند. ارتفاع دیوارهای اطراف این زندان 9 متر است و در بالای دیوارها از سیم‌خاردار استفاده شده است.

پنجره‌های این زندان از آهن به کار گرفته شده در ریل قطار ساخته شده‌اند و در محوطه دیدبان‌هایی وجود دارد که کاملا تمام نقاط اطراف را پوشش می‌دهند.

در این دیدبان‌ها 72 دوربین با وضوح‌تصویر بالا نصب شده و کف زندان، دیوارها و پنجره‌ها روزانه سه بار بررسی می‌شوند.

اطراف زندان پر از سگ‌های پلیسی و دستگاه‌های شناسایی است.

شش اسیر فلسطینی، پانزدهم شهریورماه، توانستند از این زندان فوق‌امنیتی فرار کنند. این شش نفر «زکریا الزبیدی»، «یعقوب نفیعات»، «محمود عارضه»، «یعقوب قدری»، «أیهم کمامجی» و «محمد عارضه» بودند.

زکریا زبیدی وابسته به جنبش فتح و مابقی اسرا وابسته به جنبش جهاداسلامی فلسطین هستند. همه از اهالی کرانه باختری‌ و محکوم به حبس ابد هستند.

تل‌آویو پس از روزها عملیات جست‌و‌جو در سراسر اراضی اشغالی و کمک‌خواهی از برخی از کشورهای اطراف توانست این شش اسیر را دستگیر کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها