کد خبر: 516015
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۹ ۱۱:۴۷:۵۹
| |

مقام امنیتی اسرائیل: بایدن به پیمان ابراهیم متعهد نیست

بن شبات مشاور پیشین امنیت ملی اسرائیل اعلام کرد که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا هم مانند ترامپ به پیمان ابراهیم (قرارداد ننگین سازش) متعهد و پایبند نیست.

مقام امنیتی اسرائیل: بایدن به پیمان ابراهیم متعهد نیست
کد خبر: 516015
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۹ ۱۱:۴۷:۵۹

اعتمادآنلاین| بن شبات مشاور پیشین امنیت ملی اسرائیل اعلام کرد که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا هم مانند ترامپ به پیمان ابراهیم (قرارداد ننگین سازش) متعهد و پایبند نیست.

به گزارش ایرنا، پیمان ابراهیم بیانیه مشترک رژیم صهیونیستی، امارات متحده عربی و ایالات متحده بود که در 13 آگوست 2020 (22 مرداد) منعقد شد. و از این واژه همچنین برای اشاره کلی به توافق‌نامه‌های ننگین صلح به ترتیب توافقنامه صلح اسرائیل-امارات متحده عربی و توافق‌نامه عادی سازی روابط بحرین - اسرائیل استفاده شد.

جروزالم پست، بن شبات که مرداد ماه از سمت مشاور امنیت ملی و ریاست ستاد مشترک نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی استعفا کرد در کنفرانس موسسه مطالعات امنیت ملی گفت: بایدن حرف های درستی عنوان می کند اما به نظر نمیرسد که مانند ترامپ متعهد باشد، اما من فکر می کنم در نهایت دولت بایدن بیشتر درگیر این موضوع (توافق سازش) خواهد شد، حتی اگر کندتر ا دولت ترامپ حرکت کند.

سیما شاین رییس سابق میز ایران در موساد و رییس کنونی موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی هم در این کنفرانس نظرات خود در مورد این موضوع را بیان کرد و در مورد سفرهای اخیر مقامات ارشد آمریکایی به عربستان سعودی و مصر گفت: این دیدارها پس از یک دوره بی توجهی و حتی تنش بین دولت بایدن و این کشورها صورت گرفت.

رییس موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: دولت بایدن توافق فروش هواپیماهای F-35 به امارات را که بخشی از توافق سازی بود را کند پیش برد.

به نوشته جروزالم پست، گزارش ها حاکی از آن است که دولت بایدن نگران روابط امارات با چین است زیرا ممکن است فناوری جنگنده های اف 35 به پکن نشت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها