نتایج نظرسنجی‌ها نشان داد:

ترامپ با فاصله بایدن را در انتخابات شکست می‌دهد / محبوبیت بایدن 47 درصد

بر اساس یک نظرسنجی جدید 47 درصد از کسانی که به عنوان رای دهنده ثبت شده‌اند عملکرد جو بایدن در ریاست جمهوری را تایید می‌کنند؛ مقداری که کمی از میزان محبوبیت او در نظرسنجی ماه اوت کمتر است. موسسه نظرسنجی راسموسن نیز می‌گوید اگر همین امروز انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا برگزار شود، دونالد ترامپ با فاصله، بایدن یا معاون او کامالا هریس را شکست می‌دهد.

ترامپ با فاصله بایدن را در انتخابات شکست می‌دهد / محبوبیت بایدن 47 درصد
کد خبر: 515633
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ۰۹:۳۶:۵۷

اعتمادآنلاین| باگذشت 9 ماه از ورود بایدن به کاخ سفید، پیش‌بینی دونالد ترامپ و بسیاری از هواداران او از پشیمانی رای‌دهندگان به بایدن به وقوع پیوسته است. اغلب نظرسنجی‌ها و حتی خوش‌بینانه‌ترین آنها از افت شدید محبویت بایدن و پیشتازی دونالد ترامپ در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، برخی دلایل آن ضعف آشکار بایدن در غلبه بر بن‌بست‌ سیاسی،‌ وضعیت داخلی و اقتصاد آمریکا و سیاست خارجی عنوان شده است. پیش از این برخی شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌ها اعلام کرده بودند که باور دارند بایدن تصمیم‌گیرنده اصلی در سیاست‌های آمریکا نیست و اطرافیانش برای او تصمیم می‌گیرند.

محبوبیت بایدن به ویژه پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و مسلط شدن طالبان بر این کشور با شیب بیشتری رو به سقوط است. دونالد ترامپ عملکرد بایدن درباره افغانستان را مایه شرمساری آمریکا خوانده است.

نظرسنجی جدید هیل- هریس، مشخص کرد که 42 درصد از رای دهندگان با عملکرد جو بایدن در ریاست جمهوری آمریکا مخالفند و 11 درصد نیز گفتند که با این عملکرد نه مخالفند نه موافق. گزارش گالوپ هم نشان داده، 69 درصد آمریکایی‌ها مسیری که آمریکای تحت هدایت بایدن در حال حرکت در آن است را قبول ندارند.

نظرسنجی مشابهی که در بازه زمانی 20-21 اوت انجام شده بود نشان داد که 49 درصد کسانی که به عنوان رای دهنده ثبت شده‌اند عملکرد جو بایدن را در ریاست جمهوری تایید می‌کنند در حالی که 43 درصد از آنها با این عملکرد مخالفت کرده و هشت درصد نیز موضع خنثی داشتند.

روز دوشنبه جو بایدن بعد از توصیه نهاد موسوم به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا به تزریق دوز تقویتی واکسن کووید-19 فایزر به آمریکایی های بالای 65 سال، اقدام به تزریق این واکسن کرد.

اخیرا اختلاف در خصوص مدیریت دولت بایدن در قبال تزریق دوزهای تقویتی این واکسن یا به اصطلاح دوز بوستر تبدیل به یکی از مشکلات فراوان پیش روی وی شده است. از جمله مسائل دیگری که گریبان دولت او را گرفته خروج پرآشوب از افغانستان و افزایش چشمگیر رسیدن مهاجران هائیتی در مرز جنوبی آمریکا است.

موسسه نظرسنجی راسموسن نیز می‌گوید اگر همین امروز انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا برگزار شود، دونالد ترامپ با فاصله بایدن یا معاون او کامالا هریس را شکست می‌دهد.

این در حالی است که تازه 259 روز از دوره چهارساله ریاست‌جمهوری بایدن سپری شده است.

نظرسنجی هاروارد-هریس نیز نشان می‌دهد که درصد آرای به نفع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا است و او در انتخابات دست‌کم 48 درصد آرا را به دست خواهد آورد.

گفتنی است افت محبوبیت و رضایت از عملکرد تنها مختص بایدن نیست و معاون او کامالا هریس نیز به شدت مورد انتقاد است. 55 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی بر این باورند که مایک پنس به مراتب معاون اول بهتری نسبت به هریس بود.

63 درصد هم می‌گویند مایک پامپئو از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه دولت بایدن عملکرد بسیار بهتری داشته است.

دونالد ترامپ هنوز به طور رسمی حضور در انتخابات را تایید نکرده اما بسیاری بر این باورند که او به طور حتم در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 نامزد خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها