کد خبر: 515508
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ۱۴:۵۲:۱۴
| |

دیدار مخفیانه وزیر خارجه اسرائیل و پادشاه اردن

منابع خبری اسرائیل از دیدار سری «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم و «عبدالله دوم» پادشاه اردن در شهر امان خبر دادند.

دیدار مخفیانه وزیر خارجه اسرائیل و پادشاه اردن
کد خبر: 515508
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۴ ۱۴:۵۲:۱۴

اعتمادآنلاین| در این دیدار که ماه گذشته صورت گرفت، دو طرف درباره وضعیت مسجد الاقصی بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از تلویزیون صهیونیستی «i24»، بنا به این گزارش، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و پادشاه اردن در این دیدار مخفیانه به بررسی تنش‌ها در اطراف حرم قدسی در می 2021 و تشدید درگیری‌ها میان فلسطینیان و نظامیان اسرائیل پرداختند.

شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی گزارش داد که ملک عبدالله دوم و لاپید به تقویت روابط بین دو طرف اشاره کردند.

آی24 اشاره کرد که تماس‌های فعال بین دو کشور پس از روی کارآمدن دولت جدید اسرائیل به ریاست نفتالی بنت در ژوئن 2021 از سر گرفته شد.

از سوی دیگر، چندی پیش وب سایت اسرائیلی «والاه» خبر داده بود که نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ملک عبدالله دوم در اواسط تابستان گذشته با یکدیگر به صورت سری دیدار داشتند که این اولین دیدار نخستت وزیر اسرائیل و پادشاه اردن طی پنج سال گذشته محسوب می شود.

در اوایل ماه سپتامبر گذشته هم «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی گفت که وی یک جلسه غیرعلنی با پادشاه اردن، برای بحث در مورد مسائل استراتژیک و ژئوپلیتیک از جمله پیامدهای تغییرات آب و هوایی روی خاورمیانه داشته است.

در اوایل ماه جولای گذشته، لاپید و ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن در منطقه گذرگاه مرزی رودخانه اردن مذاکراتی انجام دادند که طی آن بر سر تامین 50 میلیون متر مکعب آب اضافی به اردن توافق حاصل شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها