کد خبر: 514100
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۰۹:۰۲:۰۰
| |

منابع فلسطینی اعلام کردند:

به کما رفتن "زکریا الربیدی"/ حال یک اسیر دیگر هم وخیم است

منابع فلسطینی اعلام کردند که زکریا الزبیدی یکی از 6 اسیر فراری از زندان جلبوع که اخیرا بازداشت شد، در نتیجه وخامت حالش به کما رفته است. برادر این اسیر فلسطینی نیز با تایید وخامت حال وی خواستار آزادی فوری او شد.

به کما رفتن "زکریا الربیدی"/ حال یک اسیر دیگر هم وخیم است
کد خبر: 514100
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۰۹:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| رامی عبده، رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا-خاورمیانه اعلام کرد که زکریا الزبیدی، یکی از شش اسیر فلسطینی گریخته از زندان جلبوع که اخیرا بازداشت شد، به دلیل شکنجه شدید نیروهای اشغالگر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان "شعاری تسیدیک" در اراضی اشغالی بستری شده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منابع فلسطینی هم تاکید کردند که الزبیدی طی روزهای اخیر به سبب شکنجه شدید توسط بازپرسان اسرائیلی وضعیت بسیار وخیمی دارد و هر لحظه ممکن است به شهادت برسد.

در حالی که قبل از این رژیم صهیونیستی از انتقال الزبیدی به بیمارستان خبر داده بود، سخنگوی این بیمارستان ساعتی پیش اعلام کرد که این اسیر فلسطینی به این بیمارستان منتقل نشده و آنجا تحت مداوا قرار نگرفته است.

از سوی دیگر جبریل الزبیدی، برادر این اسیر فلسطینی از فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی خواست به بیمارستان شعاری رفته و از وضعیت جسمانی او اطمینان حاصل کنند.

او در صفحه فیسبوک خود با انتشار تصویری از یک فرد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه که دستگاه‌های تنفسی به او وصل هستند، نوشت: از مردم‌مان در داخل اراضی اشغالی 48 می‌خواهم برای اطمینان از وضعیت برادرام زکریا به بیمارستان شعری بروند، همچنین از آزادگان جهان می‌خواهم جان او را نجات دهند و اقدامی در راستای اطمینان یافتن خانواده‌ ما از وضعیت جسمانی او انجام دهند.

برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز بلافاصله با استفاده از هشتگ "زکریا تحت شکنجه است" به دو زبان عربی و انگلیسی کمپینی را برای نجات جان الزبیدی به راه انداختند.

علاوه بر این برخی منابع خبر داده‌اند که حال محمود العارضه دیگر اسیر فلسطینی نیز به شدت وخیم است.

این منابع اعلام کردند که اسیر العارضه تحت شکنجه شدید و شوک الکتریکی قرار گرفته و وضعیت بسیار وخیم و خطرناکی دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین زکریا الزبیدی و محمود العارضه دو نفر از 6 اسیری هستند که موفق به فرار از زندان جلبوع شدند و پس از چند روز مجددا به اسارت گرفته شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها