کد خبر: 513912
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۶ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پناهجویان افغانستانی در آلبانی چه اوضاعی دارند؟

بعد از سلطه طالبان بر افغانستان هزاران نفر از مردم افغانستان از این کشور گریخته و تعداد زیادی از آنها از طریق نیروهای آمریکایی از کابل تخلیه شدند.

پناهجویان افغانستانی در آلبانی چه اوضاعی دارند؟
کد خبر: 513912
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۶ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از سلطه طالبان بر افغانستان هزاران نفر از مردم افغانستان از این کشور گریخته و تعداد زیادی از آنها از طریق نیروهای آمریکایی از کابل تخلیه شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، خبرگزاری آناتولی ترکیه به سراغ شماری از پناهجویانی که توسط ایالات متحده به آلبانی منتقل شده‌اند رفته و جویای احوال آنها شده است.

آلبانی اولین کشور حوزه بالکان است که میزبان تعداد زیادی از پناهجویان افغانستانی می‌شود، از آن سو واشینگتن قول داده است در اسرع وقت آنها را به کشورهای دیگری منتقل کند.

عزیز کوشان پناهجوی 32ساله افغانستانی در این باره به این خبرگزاری می‌گوید: من در افغانستان به عنوان پژوهشگر در سازمان‌های مردم‌نهاد فعالیت می‌کردم، در آنجا برای دختران به منظور فراگیری نحوه نوشتن مقاله‌های پژوهشی کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کردم و در مراکز سیاست‌گذاری هم حضور داشتم.

او در مورد زندگی جدیدش در آلبانی می‌گوید: چیزهای زیادی در آلبانی کشف کردم. در اینجا دامنه حرکتی ما بسیار محدود است در حالی که هنوز با مشکل زبان مواجه هستیم.

فاطمه ابراهیمی 31ساله همسر کوشان هم می‌گوید: در افغانستان در بخش مالی فعالیت می‌کردم و بعد از هرج‌ومرج حاکم بر کشور به خارج آمدیم.

عیسی صدیقی 16ساله که دانش‌آموز متوسطه است نیز امیدوار است برای ادامه تحصیل به آمریکا یا کانادا مهاجرت کند.

به نوشته این خبرگزاری، آمریکا برنامه ویژه‌ای برای انتقال تعداد بیشتری از پناهجویان افغانستانی به کشورهای حوزه بالکان دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها