کد خبر: 513592
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۹ ۱۰:۱۷:۵۸
| |

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا:

80 میلیون آمریکایی واکسن نزده‌اند/ همه کارکنان دولت آمریکا باید واکسن بزنند یا هر هفته آزمایش دهند

همزمان با اوج گیری گونه دلتای کرونا در آمریکا، جو بایدن رئیس جمهوری این کشور طرح جدیدی را ارائه کرد که بر اساس آن همه کارکنان دولت فدرال باید علیه بیماری کووید 19 واکسینه شوند.

80 میلیون آمریکایی واکسن نزده‌اند/ همه کارکنان دولت آمریکا باید واکسن بزنند یا هر هفته آزمایش دهند
کد خبر: 513592
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۹ ۱۰:۱۷:۵۸

اعتمادآنلاین| همزمان با اوج گیری گونه دلتای کرونا در آمریکا، جو بایدن رئیس جمهوری این کشور طرح جدیدی را ارائه کرد که بر اساس آن همه کارکنان دولت فدرال باید علیه بیماری کووید 19 واکسینه شوند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا سیاست های خود را برای مقابله با اوج گیری بیماری همه گیر کووید 19 را اعلام کرد.

بایدن با بیان اینکه آمریکا از وضع بسیار بهتری نسبت به هفت ماه پیش در زمان روی کار آمدنش برخوردار است، گفت که در شرایط سختی قرار داریم که می تواند برای مدتی باقی بماند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود که مردم کشورش از اینکه تقریبا 80 میلیون آمریکایی واکسن نزده‌اند، ناامید شده است.

وی تصریح کرد که بر اساس طرح جدید دولتش حدود 100 میلیون آمریکایی که دو سوم نیروی کار این کشور می شوند، شامل آن خواهند شد.

بایدن گفت که از وزارت کار خواهد خواست که همه مشاغل دارای صد کارمند یا بیشتر باید واکسن بزنند یا هر هفته آزمایش دهند.

به گفته بایدن، بیش از 17 میلیون نفر از کادر درمانی و بهداشتی آمریکا در بیمارستان‌ها و دیگر مراکزی که در حوزه خدمات‌رسانی به افراد فقیر و کم‌درآمد، معلول یا سالخورده فعالیت می‌کنند، ملزم به واکسینه شدن خواهند شد.

بایدن که وعده پایان همه گیری کرونا را داده بود، اکنون پس از گذشت ماهها از ریاست جمهوری اش، کشورش در بحران های مختلفی از جمله تاخت و تاز گونه دلتای کرونا بسر می برد که آمریکا را به روزهای سیاه کرونایی سال قبل بازگردانده است.

در راستای تاکید جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برای سختگیری در روند واکسیناسیون، قرار است برای اولین بار واکسیناسیون دانش آموزان در مدارس لس آنجلس اجباری شود.

به گزارش نیویورک تایمز، لس آنجلس دومین شهر پرجمعیت آمریکا قرار است به اولین شهر در این کشور تبدیل شود که واکسن کرونا را برای دانش آموزان 12 سال به بالا که به طور حضوری در کلاس درس شرکت می‌کنند، اجباری کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها