ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

آمریکا مایل به از سرگیری مذاکرات وین در سریعترین زمان ممکن است/ هنوز به نقطه ترک مذاکرات وین نرسیده‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده با ادعای اینکه برجام همچنان مؤثرترین ابزار برای جلوگیری از توسعه برنامه هسته ای ایران است، تمایل واشنگتن برای آغاز هرچه سریعتر گفتگوهای وین را اعلام کرد.

آمریکا مایل به از سرگیری مذاکرات وین در سریعترین زمان ممکن است/ هنوز به نقطه ترک مذاکرات وین نرسیده‌ایم
کد خبر: 513574
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۹ ۰۷:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه در یک نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد امکان ادامه مذاکرات وین مدعی شد که «راهبرد واشنگتن در قبال برجام همان راهبردی است که این کشور به همراهی گروه 1+ 5 توسعه داده است و اینکه ایالات متحده مایل به از سرگیری گفتگوهای غیرمستقیم در وین در سریع‌ترین زمان ممکن است».

به گزارش مهر، وی در ادامه افزود که به باور مقامات واشنگتن، برجام همچنان کارآمدترین ابزار موجود برای تضمین عدم دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای است.

ند پرایس با اشاره به سفر «رابرت مالی» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران به پاریس و مسکو برای گفتگو پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و خوب و سازنده خواندن این گفتگوها با همتای روسی‌اش، مدعی شد که واشنگتن مایل به آغاز مجدد گفتگوهای غیرمستقیم در وین در سریع‌ترین زمان ممکن است تا بتواند این فرض را که آیا بازگشت متقابل به [پایبندی به] تعهدات مندرج در برجام هنوز امکان پذیر است یا خیر، به محک آزمون بگذارد.

پرایس در ادامه با ادعای اینکه مزایای برجام با طولانی‌تر شدن [زمان بازگشت به گفتگوها] رو به کاهش می‌گذارد که این امر به ادعای او و طبق گزارش‌های به زعم وی نگران کننده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام ناشی از آگاهی یافتن از این موضوع است که ایران از فناوری پیشرفته‌تری استفاده می‌کند و در حال افزودن بر دانش هسته‌ای خود است؛ دانشی که به زعم مقامات واشنگتن مطابق با تعهدات مندرج در برجام نیست و مزایای اصلی را که برجام در سال 2015 و سال‌های پس از آن به ارمغان می‌آورد، بیهوده و بی اثر می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: «این روند نمی‌تواند به طور نامحدود ادامه یابد. ما هنوز به نقطه ترک [مذاکرات وین برای احیای برجام] نرسیده‌ایم. ما همچنان باور داریم که بازگشت متقابل به برجام در قلمرو امکان است و این چیزی است که ما به پیگیری آن تا زمانی که انجام آن به نفع ما باشد، ادامه خواهیم داد».

ند پرایس در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در مورد احتمال عدم تمایل ایران به آغاز مجدد مذاکرات وین گفت که این تصمیم بر عهده ایران است و این تصمیمی است که طرف ایرانی باید اعلام کند. به ادعای او، تاکنون مقامات ایرانی نه تصمیم خود را در این باره گرفته‌اند و نه آن را اعلام کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها