کد خبر: 513022
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۴ ۱۴:۴۴:۱۲
| |

ادعای «بلال کریمی» از اعضای کمیته فرهنگی گروه طالبان:

بجز بازارک و شهرستان رخه دیگر تمام مناطق این استان در کنترل طالبان قرار دارد/ به جبهه مقاومت فرصت داده بودیم، تا تسلیم شوند اما آنها آخرین فرصت را از دست دادند

جنگ در استان پنجشیر آخرین پایگاه مقاومت جبهه ملی ادامه دارد و طالبان ادعای رسیدن تا نزدیکی بازارک مرکز این استان را دارند اما جبهه ملی از مقاومت و تلفات سنگین طالبان خبر می دهند.

بجز بازارک و شهرستان رخه دیگر تمام مناطق این استان در کنترل طالبان قرار دارد/ به جبهه مقاومت فرصت داده بودیم، تا تسلیم شوند اما آنها آخرین فرصت را از دست دادند
کد خبر: 513022
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۴ ۱۴:۴۴:۱۲

اعتمادآنلاین| «بلال کریمی» از اعضای کمیته فرهنگی گروه طالبان امروز یکشنبه اعلام کرد که بجز بازارک مرکز استان پنجشیر و شهرستان رخه دیگر تمام مناطق این استان در کنترل طالبان قرار دارد و عملیات پاکسازی در شهرستانهای این استان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: طالبان به جبهه مقاومت فرصت داده بود، تا تسلیم شوند اما آنها آخرین فرصت را از دست دادند و اکنون نبرد سرنوشت ساز در پنجشیر آغاز شده است.

کریمی مدعی تصرف پنج شهرستان ،پنجشیر شد اما تاکنون منابع مستقل این ادعا را تائید نکرده اند.

قطع اینترنت و شبکه مخابراتی در پنجشیر باعث شده که سخنگویان جبهه ملی نتوانند در باره ادعاهای طالبان اظهار نظر کنند.

"فهیم دشتی " پیش از این گفته بود که مسیر ارتباطی طالبان برای رساندن نیرو و مهمات قطع شده و هزاران نفر از نیروهای طالبان در محاصره کامل قرار دارند و 650 تن از افراد این گروه نیز کشته شدند.

جبهه مقاومت شش ساعت پیش اعلام کرده بود که شهرستان پریان از وجود طالبان پاکسازی شد و تلفات سنگینی به این گروه وارد شده است.

امرالله صالح معاون سابق ریاست جمهوری و از افراد شناخته شده پنجشیر گفته است که این شهرستان در محاصره کامل قرار دارد .

وی با اشاره به قطع مسیر کمک های انسان دوستانه به پنجشیر گفت که طالبان مرتکب جنایت جنگی شده است.

در همین حال طلوع نیوز به نقل از احمد مسعود، فرمانده جبهه مقاومت، گفت که آنها در برابر حمله طالبان ایستادگی می کنند.

به گفته برخی از کارشناسان ،دولت جدید طالبان که قرار بود روز پنجشنبه اعلام شود تا تعیین تکلیف وضعیت پنجشیر به تعویق افتاده است.

تعدادی دیگر اختلافات درونی طالبان برای تقسیم قدرت بین درانی ها و غلجابی ها ، شبکه حقانی و هواداران ملابرادر را علت عدم اعلام دولت طالبان عنوان می کنند.

"فهیم دشتی" سخنگوی جبهه مقاومت ملی در پنجشیر دیروز در فیسبوک خود نوشته بود که رئیس دستگاه اطلاعات نظامی پاکستان که دیروز به کابل آمده بود، دو هدف دارد یکی حل اختلاف بین حقانی و هواداران ملابرادر و دیگر طرح جدید نظامی برای تصرف پنجشیر است.

تاجیک تباران افغانستان به طالبان هشدار داده است که هرگونه ادامه حمله بر پنجشیر و تسلط از راه نظامی باعث تداوم جنگ و گسترش جبهه مقاومت در کشور خواهد شد.

شورای مردم شمالی، صلاح الدین ربانی رهبر حزب جمعیت اسلامی و عطامحمد نور فرمانده جمعیت در شمال هشدار داده اند که هرگونه تلاش برای تصرف پنجشیر از راه زور باعث گسترش جنگ خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها