کد خبر: 512963
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۴ ۱۱:۰۵:۰۰
| |

طرح چهار ستونی نفتالی بنت به بایدن برای مقابله با ایران

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر اسارئیل در سخنرانی برای «کنفرانس رؤسای سازمان‌های یهودی بزرگ آمریکایی» از تشکیل یک تیم مشترک با واشنگتن برای مقابله با ایران خبر داد.

طرح چهار ستونی نفتالی بنت به بایدن برای مقابله با ایران
کد خبر: 512963
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۴ ۱۱:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در سخنرانی ویدئو کنفرانسی در جمع سران تعدادی از لابی‌های رژیم صهیونیستی در آمریکا ضمن بازگو کردن مواضع تل‌آویو علیه ایران، درباره مسائل منطقه و روابط این رژیم با آمریکا صحبت کرد.

به گزارش فارس، طبق گزارش روزنامه «تایمز اسرائیل» نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه هفته گذشته در این نشست سخنرانی که به صورت خصوصی و محرمانه (off-the-record) برگزار شد، سخنرانی کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخشی از این ، اعلام کرد که او با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار نمی‌کند برای اینکه او تل‌آویو را در پرونده ارتکاب جنایات جنگی به «دیوان بین‌المللی کیفری» (ICC) کشانده است.

بنا بر گزارش «تایمز اسرائیل»، بنت در این سخنرانی گفت: «به عنوان کسی که کارش را از دنیای تجارت آغاز کرد باید بگویم، وقتی کسی از من شکایت کرد با او آنقدرها هم خوب نخواهم بود».

نفتالی بنت: با محمود عباس دیدار نمی‌کنم

به روایت این رسانه رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در توضیح چرایی ملاقات نکردن با رئیس تشکیلات خودگردان اعلام کرد که او نمی‌خواست درباره اینکه یک دستاورد چشمگیر سیاسی قریب‌الوقوع است، «هیچ گونه توهمی ایجاد نشود».

نفتالی بنت البته در همین سخنرانی از دیدار اخیر بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با محمود عباس در رام الله دفاع کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از این نشست خصوصی با سران لابی‌های یهودی در آمریکا هدف کابینه فعلی این رژیم را ایجاد روابط خوب با کشورهای همسایه از قبیل مصر و اردن خواند.

رژیم صهیونیستی درصدد تقویت روابط با اردن و مصر

به گفته او، تحرکات رژیم صهیونیستی برای تقویت روابط با این دو کشور و دیگر همسایگان از مدتی قبل آغاز شده بود.

به ادعای بنت، رژیم صهیونیستی، اردن و مصر در موضوعاتی از قبیل مقابله با ایران و حفظ ثبلت منطقه منافع مشترک دارند.

طبق گزارش تایمز اسرائیل، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین هفته‌های حضورش در این مقام در سفری محرمانه به اردن با پادشاه این کشور دیدار داشت و قرار است طی هفته‌های آینده به قاهره سفر و با عبدالفتاح السیسی دیدار کند.

ظهارنظر نفتالی بنت درباره تحرکات تل‌آویو برای تقویت روابط با همسایگانش در شرایطی مطرح شده که رسانه‌ها خبر دادند، «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم هفته گذشته با «عبدالله دوم» پادشاه اردن در قصر وی در پایتخت دیدار مخفیانه داشته است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حضور «کنفرانس رؤسای سازمان‌های یهودی بزرگ آمریکایی» درباره روابط خوب واشنگتن با تل‌آویو و حمایت‌هایش تمجید کرد.

تمجید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از حمایت‌های آمریکا

نفتالی بنت از این موضوع که جوبایدن رئیس‌جمهور آمریکا به رغم حملات تروریستی در کابل پایتخت افغانستان با او در کاخ سفید دیدار کرد، قدردانی کرد.

او با انتقاد تلویحی از عملکرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در قبال روابط با آمریکا قول داد که «حمایت فراحزبی از اسرائیل در آمریکا» را احیا خواهد کرد.

نفتالی بنت درباره دیدار اخیر خود با بایدن در کاخ سفید به سران «کنفرانس رؤسای سازمان‌های یهودی بزرگ آمریکایی» توضیحاتی داد.

نخست‌وزیر تل آویو اعلام کرد که در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا به او تاکید کرد که منازعات ‎ جاری در غرب آسیا شبیه به جنگ سرد آمریکا با اتحاد شوروی است اما این بار رژیم صهیونیستی نقش آمریکا را ایفا می‌کند و ایران نقش شوروی را.

طرح چهار ستونی پیشنهادی بنت به بایدن برای مقابله با ایران

طبق گزارش تایمز اسرائیل، نفتالی بنت در این نشست درباره صحبت‌های خود با بایدن خبر داد که به رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد، جهان باید همان رویکرد چند بُعدی را که واشنگتن برای فروپاشی شوروی اتخاذ کرد، در پیش بگیرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در دیدار با بایدن به او یک طرح «چهار ستونی» (چهار محوری) برای «توقف غنی سازی اورانیوم توسط ایران، سلاح سازی از آن، توقف برنامه موشکی بالستیک ایران و تجاوزگری منطقه‌ای» این کشور ارائه داد.

تایمز اسرائیل به نقل از یک شرکت‌کننده در «کنفرانس رؤسای سازمان‌های یهودی بزرگ آمریکایی» خبر داد، نفتالی بنت ضمن صحبت درباره برجام تاکید کرد که «به جای جنگیدن و دعوای هر روزه (تل‌آویو با واشنگتن)» او این طرح چهار ستونی را به بایدن ارائه داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی البته در همین نشست هم تکرار کرد که او مخالف برجام است اما این را هم به رسمیت می‌شناسد که دولت آمریکا در قبال این توافق چه موضعی دارد.

تشکیل تیم مشترک آمریکا و اسرائیل علیه ایران

رئیس کابینه تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا سپس به دیدار اخیرش در کاخ سفید با بایدن اشاره کرد و گفت که رئیس‌جمهور آمریکا متعهد شد که هرگز اجازه دستیابی ایران به سلاح اتمی را نخواهد داد و به استفاده از همه گزینه‌ها در صورت عدم احیای برجام تمایل دارد.

به گفته نفتالی بنت، او و جو بایدن توافق کردند که آمریکا و رژیم صهیونیستی یک تیم مشترک با هدف «بازگرداندن برنامه هسته‌ای ایران به درون جعبه» (محدود و مهار کردن برنامه هسته‌ای ایران) ایجاد کنند؛ تیمی که رهبری آن برعهده «جیک سولیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «ایال هولاتا» رئیس «شورای امنیت ملی اسرائیل» خواهد بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این نشست تاکید کرد که او از واشنگتن خواهان اعزام نظامیان آمریکایی بری حفاظت از این رژیم نخواهد بود بلکه خواستار کمک آمریکا به این رژیم برای ایجاد یک ائتلاف برای شکست دادن ایران و محروم کردن این کشور از منابع مورد نیاز برای انجام اقداماتش در منطقه است.

وی در بخش دیگری از سخنرانی برای «کنفرانس رؤسای سازمان‌های یهودی بزرگ آمریکایی» تاکید کرد که «اسرائیل در معرض تهدیدی بزرگ است و به ابزارهایی از قبیل گنبد آهنین، لیزرها و دیگر اقلام برای دفاع از خودش نیاز دارد».

اظهارنظر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره سامانه گنبد آهنین در شرایطی مطرح شده که اواخر خردادماه سال جاری، رسانه‌های این رژیم از قبیل شبکه صهیونیستی «کان» خبر دادند که بعد از سفر بنی گانتز وزیر جنگ تل‌آویو به واشنگتن و دیدار با لوید آستین رئیس پنتاگون، آمریکا برای تأمین ذخایر موشکی سامانه گنبد آهنین بودجه اختصاص داده است.

شبکه «آی24» رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه هزینه طرح اختصاص بودجه برای تأمین ذخایر موشکی گنبد آهنین تقریبا به یک میلیارد شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) می‌رسد، گزارش داد که ایالات متحده آمریکا برای بازگرداندن ذخایر موشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی به وضعیت پیش از جنگ 12 روزه با نوار غزه رسما بودجه‌ای در نظر گرفته است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها