نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد:

چین چشم به پایگاه بگرام دارد/ پکن احتمالا از پاکستان برای مقابله با هند استفاده کند

نیکی هیلی ، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شده است که چین ممکن است برای تصرف پایگاه نیروی هوایی بگرام در افغانستان که زمانی تحت کنترل آمریکا بود، اقدام کند.

چین چشم به پایگاه بگرام دارد/ پکن احتمالا از پاکستان برای مقابله با هند استفاده کند
کد خبر: 512957
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۴ ۱۰:۲۸:۳۳

اعتمادآنلاین| نیکی هیلی در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: بازیگرانی مانند روسیه به هک کردن ما ادامه می دهند زیرا ما هیچ نشانه‌ای از تمایل به مقابله با آنها نشان نمی‌دهیم. ما باید به تماشای چین بپردازیم زیرا فکر می‌کنم شما خواهید دید که چین در حال حرکت در پایگاه هوایی بگرام است. روسیه و چین نه تنها از عقب نشینی جو بایدن در افغانستان لذت می‌برند ، بلکه آماده هستند از این لحظه استفاده کنند. پیامدهای سیاست خارجی جو بایدن می تواند برای آمریکا فاجعه بار باشد.

به گزارش ایسنا، نیکی هیلی گفت: من فکر می‌کنم آنها نیز در افغانستان اقدامی انجام می‌دهند و سعی می‌کنند از پاکستان برای قوی‌تر شدن برای مقابله با هند استفاده کنند.

نیکی هیلی در توضیح چگونگی مواجهه ایالات متحده با چالش‌های طالبان ، گفت که ایالات متحده باید برای جنایت های سایبری آماده شود و روابط خود را با متحدانش تقویت کند. بزرگترین کاری که او (بایدن) باید انجام دهد این است که متحدان ما را تقویت کند ، این روابط را تقویت کند ، ارتش ما را مدرن کند و اطمینان حاصل کند که ما برای جنایات سایبری و جنایات تروریستی که در راه است ، آماده ایم.

او که به شدت از جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل خروج آمریکا از افغانستان انتقاد کرده، گفت: اولین کاری که باید انجام دهید این است که بلافاصله ارتباط خود را با متحدان ما ، چه تایوان ، چه اوکراین ، چه هند ، استرالیا ، ژاپن ، همه آنها شروع کنید و به آنها اطمینان دهید که ما پشت آنها خواهیم بود و ما نیز به آنها نیاز داریم. ، ثانیاً ، ما باید اطمینان حاصل کنیم که در سراسر جهان در حال مبارزه با تروریسم هستیم زیرا اکنون خواهیم دید-با این پیروزی اخلاقی که جهادی ها کسب کرده اند ، شما شاهد یک کمپین استخدام سنگین در سراسر جهان خواهید بود.

سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل گفت، رویکرد بایدن در پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در افغانستان، حس رنجش و آزردگی در میان سربازان آمریکایی و دوستان خارجی ایجاد کرده است.

هیلی در برنامه "گزارش ویژه" ان.بی.سی نیوز، جو بایدن را یک رئیس جمهوری "از کار افتاده" توصیف کرد.

هیلی گفت: سخنرانی بایدن در تایید خروج آمریکایی‌ها در مهلت تعیین‌شده در واقع آغاز ریاست جمهوری از کار افتاده و ناتوان اوست. او دیگر اعتماد و اطمینان تک تک نظامیان و خانواده نظامیان که من هم بخشی از آن هستم، از دست داده است.

او اعتماد و اطمینان متحدان ما را که اکنون بدون ما رایزنی می‌کنند چون نمی‌دانند چرا ما این کار را انجام می‌دهیم، از دست داده است. او دیگر از اعتماد و اطمینان مردم آمریکا برخوردار نیست.

سفیر سابق مشخص کرد که این عملیات چقدر شکست خورده است زیرا بنیادگرایان افغان خروج آمریکا را جشن گرفتند و میلیاردها دلار تجهیزات نظامی به عنوان "هدیه خانه جدید" به دست آوردند.

او گفت: وضعیت کنونی ما خجالت‌آورترین و تحقیرآمیزترین وضعیتی است که می‌توانیم داشته باشیم. جهان قطعا یک جای خطرناک تری است. صرفا به دلیل اینکه ما از افغانستان بیرون آمده‌ایم به معنای آن نیست که این جنگ به پایان رسیده است.

به گفته این سیاستمدار آمریکایی، بهترین کار برای بایدن این است که دیگر انگشت اتهام را به سمت دونالد ترامپ نگیرد و مسوولیت آنچه اکنون انجام شده است، پذیرفته و فورا روند تماس با متحدان خارجی را آغاز کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها