کد خبر: 512502
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۰۹:۰۷:۰۶
| |

شاه محمود قریشی، وزیرخارجه پاکستان:

طالبان بدون حمایت خارجی نمی‌تواند کار کند؛ «غنی» به دنیا دروغ گفت

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به اینکه طالبان درک کرده‌ بدون حمایت خارجی نمی توانند کار کنند، گفت: اعتماد به طالبان با اجرای واقعی تعهدات و سخنان آنها حاصل خواهد شد.

طالبان بدون حمایت خارجی نمی‌تواند کار کند؛ «غنی» به دنیا دروغ گفت
کد خبر: 512502
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۰۹:۰۷:۰۶

اعتمادآنلاین| «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان گفت: طالبان درک کرده‌اند که بدون حمایت خارجی نمی توانند کار کنند و جهان باید کسانی که صلح در افغانستان را خراب می کنند، بشناسد.

به گزارش فارس، قریشی افزود: در مورد اوضاع افغانستان با وزیر امور خارجه آلمان تماس تلفنی برقرار شده و رایزنی کردیم که این قبیل اقدامات، امکان آشنایی و درک بهتر و بیشتر شرایط واقعی افغانستان فراهم می کند.

وی با تأکید بر اینکه حقوق بشر باید در افغانستان رعایت شود، تصریح کرد: دولت «اشرف غنی» تصویری از این کشور ارائه می‌داد که همه چیز در افغانستان خوب است در حالی که دروغ می‌گفتند و تصویری غلط ارائه می کردند به همین دلیل نتوانستند بر اوضاع مسلط شده و زمین خوردند.

قریشی یادآور شد: حتی وقتی طالبان وارد کابل شدند، با هیچ مقاومتی روبرو نشدند. اظهارات اخیر رهبران و مقامات طالبان مثبت و دلگرم کننده است و به زودی خواسته های خود را اعلام خواهند کرد.

به گفته وی، جامعه بین الملل باید واقعیت‌های امروز افغانستان را ارزیابی و درک کرده مسیر درستی برای آینده انتخاب کند.

قریشی افزود: پاکستان بر ارتباط و تعامل مداوم با افغانستان اصرار دارد. اعتماد به طالبان نیز با اجرای واقعی تعهدات و سخنان آنها حاصل خواهد شد. طالبان باید به حقوق بشر و ارزشهای جهانی احترام بگذارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها