کد خبر: 512487
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۰۷:۵۸:۱۱
| |

ان بی سی ادعا کرد:

حفاظت طالبان از اتباع آمریکایی طی عملیات خروج از افغانستان

شبکه ان بی سی نیوز در گزارشی از کمک نیروهای طالبان به شهروندان و اتباع آمریکایی در مسیر سفر به فرودکاه کابل و حفاظت از جان آنها در برابر حملات تروریستی خبر داده است.

حفاظت طالبان از اتباع آمریکایی طی عملیات خروج از افغانستان
کد خبر: 512487
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۰۷:۵۸:۱۱

اعتمادآنلاین| شبکه «ان بی سی نیوز» به نقل از اتباع آمریکایی که طی یکی دو روز گذشته از افغانستان خارج شده‌اند گزارش داد که نیروهای طالبان از شهروندان آمریکایی در برابر حملات تروریستی در کابل حفاظت کرده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از این شبکه کمتر از 24 ساعت بعد از خروج آمریکا از افغانستان، یکی از اتباع آمریکایی می‌گوید، روز یک شنبه یک اتوبوس از شهروندان آمریکایی و افغانستانی در مسیر فرودگاه کابل توسط نیروهای طالبان متوقف شده و به دلیل بمبگذاری احتمالی و حضور احتمالی دو عامل انتحاری در این اتوبوس آنها را فورا از این ماشین پیاده کرده‌اند.

به گزارش ان بی سی، این شهروند آمریکایی که نامش به دلایل امنیتی فاش نشده به همراه شش دختر خود در این اتوبوس بوده است که از سوی طالبان در یکی از ایستگاههای نزدیک ولایت پنجشیر متوقف شده است. طالبان به دلیل حفاظت از جان آنها همه را از اتوبوس پیاده کرده‌اند.

طالبان این افراد را به مکان امن منتقل کرده و پس از بررسیهای کامل امنیتی به آنها مجوز حرکت داده‌اند.

یکی از دستیاران کنگره آمریکا که از این موضوع مطلع است گفته، طالبان در این قضیه کاملا موثر عمل کردند و بدون محافظت طالبان ممکن بود این اتوبوس با عوامل انتحاری وارد فرودگاه طالبان شده و بسیاری از افراد قربانی شوند.

سه مقام امنیتی آمریکایی به ان بی سی گفته‌اند، وزارت دفاع آمریکا گفته بود که با طالبان برای کمک به تخلیه اتباع آمریکایی و شهروندان افغان همکاری کرده است اما سطح این همکاری و هماهنگی بسیار بیشتر از آن چیزی بود که مقامات پنتاگون می‌گویند.

این سه مقام امنیتی آمریکایی که حتی از موضوع این اتوبوس نیز مطلع نبودند گفته‌اند، به مدت بیش از یک هفته طالبان اتباع آمریکایی را از ایستگاههای بازرسی عبور دادند، مسیرها و جاده ها را پاکسازی کردند و حتی در نقل و انتقال چمدانها به ورودی فرودگاه به شهروندان آمریکایی کمک کردند. آنها احتمالا جلوی برخی حملات تروریستی را نیز گرفته‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها