کد خبر: 512304
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۸ ۱۱:۰۱:۰۴
| |

تشکیل صف‌های طولانی افغان‌ها در فرودگاه کابل همزمان با آغاز خروج آمریکا

با وجود اینکه تنها یک روز دیگر برای پایان روند انتقال نیروهای خارجی از افغانستان باقی مانده است، اما صف‌های طولانی شهروندان افغان مقابل دروازه‌های ورودی کابل تشکیل شده است.

تشکیل صف‌های طولانی افغان‌ها در فرودگاه کابل همزمان با آغاز خروج آمریکا
کد خبر: 512304
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۸ ۱۱:۰۱:۰۴

اعتمادآنلاین| در حالی آمریکا از آغاز خروج نظامیان خود از افغانستان خبر داده که شمار زیادی از افغان‌های دارای مدارک قانونی برای انتقال، پشت دروازه‌های ورودی فرودگاه کابل صف کشیده‌اند.

به گزارش فارس، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که در دو هفته اخیر در حدود 120 هزار شهروند افغان و خارجی را از افغانستان به کشور‌های دیگر منتقل کردند.

طبق این گزارش، با وجود اینکه تنها یک روز دیگر برای پایان روند انتقال شهروندان افغان و خارجی از افغانستان باقی مانده است، اما صف طولانی در مقابل دروازه‌های ورودی کابل تشکیل شده است.

جمیل، یکی از افغان‌هایی که به امید خروج در فرودگاه حضور یافته در این باره گفت: برخی از افراد که ویزا و پاسپورت ندارند وارد فرودگاه شده‌اند، اما بسیاری که مدرک خروج دارند موفق به ورود به فرودگاه کابل نشده و پشت درب‌ها جای مانده‌اند.

در میان افراد جا مانده کسانی هم دیده می‌شوند که سندهای قانونی در دست دارند، اما به علت ازدحام در دروازه‌های فرودگاه نتوانسته‌اند وارد فرودگاه شوند.

علی محمد، یکی دیگر از افراد حاضر در مقابل فرودگاه گفته که کسی به داد ما کسی نمی‌رسد. روز اول آمدیم در دروازه عمومی، و از آن‌جا ما را مجبور کردند که به درواز باران و بعد هم به دروازه دیگری برویم.

این در حالی است که بسیاری از کشورها از جمله فرانسه و انگلیس تمام سربازان، دیپلماتها و کارمندان محلی خود را از افغانستان خارج کرده و اعلام کردند که ماموریت تخلیه را متوقف کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها