کد خبر: 512186
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ۱۱:۵۷:۲۲
| |

سازمان ملل:

بیش از 15 میلیون یمنی به آب آشامیدنی دسترسی ندارند

سازمان ملل اعلام کرد، حدود نیمی از مردم یمن به دلیل درگیری‌های پیاپی در این کشور از هقت سال قبل، به آب آشامیدنی و خدمات ضروری مثل فاضلاب دسترسی ندارند.

بیش از 15 میلیون یمنی به آب آشامیدنی دسترسی ندارند
کد خبر: 512186
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ۱۱:۵۷:۲۲

اعتمادآنلاین| هیات سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل در یمن توییت کرد: یمن با بدترین بحران انسانی جهان مواجه است و نزدیک به 15.4 میلیون تن در این کشور به آب آشامیدنی و خدمات فاضلاب دسترسی ندارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، این هیات در ادامه اعلام کرد که سال گذشته در یمن به 2.1 میلیون تن خدماتی چون آب آشامیدنی، فاضلاب و بهداشت ارائه کرد.

مردم یمن از حدود هفت سال قبل با درگیری‌های شدیدی میان نیروهای جنبش مردمی انصارالله در این کشور و ارتش دولت مستعفی یمن که تحت حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان است، مواجه هستند. این درگیری‌ها تاکنون جان 233 هزار تن را در این کشور گرفته و باعث شده 80 درصد ساکنان این کشور یعنی حدود 30 میلیون یمنی برای رفع نیازهای اصلی خود به کمک‌ها وابسته شوند، علاوه بر این تعداد زیادی از یمنی‌ها از این کشور مهاجرت کرده و زیرساخت‌های زیادی در یمن تخریب شدند و به دلیل نبود امکانات بهداشتی و درمانی بیماری‌های واگیردار شیوع پیدا کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها