امیرعبداللهیان:

لازم بود سوریه نیز به نشست بغداد دعوت می شد

وزیر امور خارجه با بیان این که از هرگونه ابتکار عمل منطقه ای مقامات جمهوری عراق که با مشارکت اهل منطقه باشد، استقبال می کنیم، گفت : لازم بود سوریه نیز به نشست بغداد دعوت می شد.

لازم بود سوریه نیز به نشست بغداد دعوت می شد
کد خبر: 512012
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۶ ۰۸:۱۱:۲۹

اعتمادآنلاین| حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیش از سفر به عراق برای شرکت در نشست بغداد اظهار داشت: ما از هرگونه ابتکار عمل منطقه ای مقامات جمهوری عراق که با مشارکت اهل منطقه باشد، استقبال می کنیم.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه افزود: ما معتقدیم لازم بود از سوریه نیز به عنوان همسایه مهم عراق در این اجلاس دعوت به عمل می آمد. البته در خصوص امنیت و‌ توسعه پایدار منطقه با رهبری سوریه در تماس و مشورت هستیم و در مورد اجلاس بغداد و تاکید بر نقش مهم کشورهای منطقه در هرگونه ابتکار منطقه ای با دمشق مشورت مستقیم خواهیم داشت.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز جمعه از شرکت ایران در نشست بغداد در سطح وزیر امور خارجه خبر داد.

نشست بغداد از امروز به مدت دو روز برگزار می‌شود و از نمایندگان کشورهای عربستان سعودی، امارات، قطر، اردن، ترکیه و مصر برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده است.

به گزارش فارس، عراق رسما از کشورهای عربستان سعودی، ترکیه، مصر،‌ اردن، کویت و ایران برای مشارکت در اجلاس روز شنبه ششم شهریور ماه در بغداد دعوت کرده است. نمایندگانی از فرانسه، آمریکا، روسیه و ژاپن نیز در این اجلاس حضور خواهند داشت.

براساس اخبار منتشر شده، «امانوئل ماکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، «عبدالله دوم» شاه اردن و «صباح خالد الحمد الصباح» نخست‌وزیر کویت در این نشست شرکت می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها