کد خبر: 511999
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۶ ۰۷:۳۶:۵۳
| |

پنتاگون:

کنترل بخش نظامی فرودگاه کابل همچنان دست آمریکاست

در حالی که طالبان اعلام کرده که بخش نظامی فرودگاه کابل به کنترل این گروه در آمده اما سخنگوی پنتاگون تاکید کرد که دروازه‌ها و عملیات در فرودگاه کابل همچنان تحت کنترل آمریکا قرار دارد.

کنترل بخش نظامی فرودگاه کابل همچنان دست آمریکاست
کد خبر: 511999
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۶ ۰۷:۳۶:۵۳

اعتمادآنلاین| سخنگوی پنتاگون شامگاه جمعه اعلام کرد که دروازه‌ها و عملیات در فرودگاه بین‌المللی کابل همچنان تحت کنترل ارتش آمریکا قرار دارد.

به گزارش فارس، این در حالی است که ساعتی پیش سخنگوی طالبان در پیامی در توییتر نوشته بود که افراد مسلح این گروه به بخش‌های نظامی فرودگاه کابل رفته و کنترل این بخش‌ها را به دست گرفته‌اند.

از سوی دیگر منابع خبری شامگاه جمعه گزارش دادند به نیروهای آمریکایی که در تلاشند به خروج افغانستانی‌های همکار نیروهای ائتلاف از کابل کمک کنند درباره احتمال وقوع حملات جدید در کابل هشدار داده شده است.

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر افزود این هشدار یک روز بعد از آن صادر شده که حمله گروه تروریستی داعش در نزدیکی فرودگاه مذکور به کشته شدن دست‌کم 92 نفر از جمله 13 نظامی آمریکا منجر شده است.

برخی از رسانه‌ها شمار تلفات را بالاتر از این اعلام کرده‌اند. روزنامه نیویورک‌تایمز به عنوان مثال امروز جمعه گزارش داده غیر از نظامیان آمریکایی نزدیک به 170 نفر در این انفجار کشته شدند.

«جان کربی»، سخنگوی پنتاگون روز جمعه گفت هنوز خطرات «مشخص و قبل اعتنایی» این فرودگاه (فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای) را تهدید می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها